Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 5.8. 2016 18:30
na co si dát pozor

10 nejčastějších závad u ojetin: Tato auta dopadla nejhůř! SEZNAM

Autobazar
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto

Pokud si chcete být stoprocentně jistí, že je vaše auto v pořádku, kupte si raději úplně nové. Ne všichni ale peníze na nový vůz mají a musí vybírat z těch ojetých. Přečtěte si, na co si dát u konkrétních typů pozor.

Poruchy se nevyhýbají žádným autům, ani těm sebespolehlivějším. U ojetých aut to platí dvojnásob, navíc si nemůžete být nikdy jisti tím, jak se o něj staral předchozí majitel. Britská pojišťovna Warranty Wise zveřejnila přehled deseti nejčastějších oblastí závad ojetých aut do 12 let a 193 tisíc najetých kilometrů.

 

Kromě toho u každé závady uvedla tři auta, která jimi nejvíc trpí. Kompletní přehled přinesl web Autoforum.cz. Nejhůře dopadl Opel Astra, Volkswageny či BMW řady 3. Podívejte se, na co si u jednotlivých modelů dát pozor.

 

Převodovka

Nejčastějším problémem je u ojetých aut převodovka, z pěti tisícovek ohlášených případů z roku 2015 jich potíže s převodovkou mělo 8,4 %. Nejhůře dopadly:

1. Opel Astra

2. Volkswagen Golf

3. BMW řady 3

 

Elektroinstalace

Problémy s elektroinstalací jsou hodně zákeřné, hledají se totiž dost obtížně. Elektroniky je ale v autech stále víc a není tedy divu, že se častěji porouchává, konkrétně v 8,2 % případů.

1. BMW řady 3

2. Opel Corsa

3. Audi A3

 

Spojka

Zatímco u některých aut spojku měníte každou chvíli, u běžných rodinných aut by při šetrném zacházení měla vydržet statisíce kilometrů. I tak se problémy se spojkou vyskytly u 7,8 % aut. Nejčastěji u:

1. Opel Astra

2. Ford Focus

3. Volkswagen Golf

 

 

Turbodmychadlo

Na trhu je stále větší počet aut, jejichž motor přeplňují turbodmychadla. Problémem tato součástka může být u benzinových i dieselových aut. Porouchala se v 4,7 % pojistných událostí.

1. Ford Focus

2. Volkswagen Golf

3. BMW řady 3


Brzdový systém

Nefunkční brzdy představují snad to vůbec největší nebezpečí, i proto se testují při technické kontrole. I tak ale musela pojišťovna řešit poruchy brzd v 4,7 % případů.

1. Volkswagen Passat

2. Land Rover Discovery

3. BMW řady 3

 

Alternátor

Pokud vám v autě odejde alternátor, rozlučte se i se všemi elektrickými komponenty. Navíc to není zrovna levný díl. Problémy s alternátorem pojišťovna zaznamenala u 4,3 % aut.


Těsnění hlavy válců

Těsnění bývají obvykle extrémně odolná, aby v ideálním případě výměnu nikdy nepotřebovala. Pokud už k ní ale musíte přistoupit, je hodně drahá a náročná. Pojišťovna eviduje 3,1 % problémů s těsněním.

1. Opel Corsa

2. Citroën C3

3. Peugeot

 

 

Kondenzátor klimatizace

Klimatizace je v současnosti věc, která dokáže hodně zpříjemnit cestování. Když se ale rozbije, nastává velký problém, opravy totiž nejsou zrovna levné. Problémy s kondenzátorem tvořilo 3,1 % případů.

1. Volkswagen Golf

2. Opel Zafira

3. Audi A4

 

EGR- ventil

Recirkulace výfukových plynů (EGR) se do motorů instaluje jen z jediného důvodu a tím je snížení emisí. Když se porouchá, může to být hodně nepříjemné. Problémy s ním přitom nejsou vzácné, registrovali je v 2,9 % pojistných událostí.

1. Land Rover Discovery/Discovery Sport

2. Opel Astra

3. Volkswagen Transporter


Motorek či ovládání stahování oken

Stahovat okna kličkou je už v dnešní době přežitek. Jenže elektrické stahování okének ne vždy funguje tak, jak má. Trpělo jimi 2,2 % porouchaných aut.

1. Renault Mégane

2. Renault Scénic

3. Audi A5

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

GALERIE: Landovo auto opět poničil vandal. Tentokrát to byla dívka!

Blázen nebo podvodník? Neuvěříte, komu neznámý muž přivezl toto auto jako dárek

 

mom

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

5.8. | 20:50 allanaldik
24
Jeste je jedna zasadni zavada a ta je asi tak u 90% ojetin. Stoceny tachometr.
5.8. | 21:00 pichav
-10
NEJVETSI ZAVADOU VETSINY CO TAM MAJI !!!! JE !!!! ZE JESTE JEZDI NA BENZIN NEBO ...
8.9. | 22:02 overal
1
Náhlasit nevhodný komentář
Hlavní je způsob jakým s tím autem jezdil předchozí majitel! Jsou lidé, kteří určitého typu vozidla za sto tisíc km vyrobí naprostý vrak a naopak, kteří tento typ prodávají s 400 tisíci na tachometru a auto vypadá jen trochu jeté!
11.8. | 22:02 radobil
1
Náhlasit nevhodný komentář
Já mám z ES Forda Focuse a v pohodě bez nějakých drahých oprav, je to nezmar. To bude tím, že mám benzín bez turba :-) U těch ojetin to chce hodnotit celkový stav a ne číslo na tachometru jak bambula.
7.8. | 20:44 fulikula
-1
Náhlasit nevhodný komentář
Jojo, stočený tachometr je pořádné svinstvo. Zdarma ke každému nákupu v esách
6.8. | 12:36 Tomáš Smolík
1
Náhlasit nevhodný komentář
U nás už roste na bývalém poli továrna na kurvítka .
6.8. | 08:05 pater11
11
Náhlasit nevhodný komentář
Esa+AAA= jedna velka banda podvodniku a zlodejicku !!!!!!
6.8. | 07:20 nubufuso
2
Náhlasit nevhodný komentář
Zalezi jak se kdo taky k autu chova, takze muze to byt 5 let stare auto pred investici a nebo zanovni kus v super stavu, jednu takovou fabii jsem koupil v nejvetsim bazaru, fabka jako nova, provereno s technikem, takze to je kus od kusu opravdu!
5.8. | 21:45 lenka nováková
2
Náhlasit nevhodný komentář
Co to je za dementní žebříček??? Mám třetího VW Golfa a vždycky v pohodě ...
5.8. | 21:28 zdenekhejtmanek77
11
Náhlasit nevhodný komentář
Hlavně si dejte pozor na autobazar auto-esa a na áááásračky operativní leasing ideál
5.8. | 21:00 pichav
-10
Náhlasit nevhodný komentář
NEJVETSI ZAVADOU VETSINY CO TAM MAJI !!!! JE !!!! ZE JESTE JEZDI NA BENZIN NEBO NAFTU !!!! A TO JE U AUTA PODSTATNA ZAVADA !!!! V DNESNI DOBE JINYCH MODERNICH MOZNOSTI !!!! PROVOZU EKOLOGICKEHO A ZCELA ZADARMO !!!! ASI SE O TOM ZATIM MALO VI !!!! MY ALE TAKHLE JEZDIME UZ DLOUHO BEZNE !!!!
5.8. | 20:50 allanaldik
24
Náhlasit nevhodný komentář
Jeste je jedna zasadni zavada a ta je asi tak u 90% ojetin. Stoceny tachometr.