Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 5.8. 2016 18:30
na co si dát pozor

10 nejčastějších závad u ojetin: Tato auta dopadla nejhůř! SEZNAM

Autobazar
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto

Pokud si chcete být stoprocentně jistí, že je vaše auto v pořádku, kupte si raději úplně nové. Ne všichni ale peníze na nový vůz mají a musí vybírat z těch ojetých. Přečtěte si, na co si dát u konkrétních typů pozor.

Poruchy se nevyhýbají žádným autům, ani těm sebespolehlivějším. U ojetých aut to platí dvojnásob, navíc si nemůžete být nikdy jisti tím, jak se o něj staral předchozí majitel. Britská pojišťovna Warranty Wise zveřejnila přehled deseti nejčastějších oblastí závad ojetých aut do 12 let a 193 tisíc najetých kilometrů.

 

Kromě toho u každé závady uvedla tři auta, která jimi nejvíc trpí. Kompletní přehled přinesl web Autoforum.cz. Nejhůře dopadl Opel Astra, Volkswageny či BMW řady 3. Podívejte se, na co si u jednotlivých modelů dát pozor.

 

Převodovka

Nejčastějším problémem je u ojetých aut převodovka, z pěti tisícovek ohlášených případů z roku 2015 jich potíže s převodovkou mělo 8,4 %. Nejhůře dopadly:

1. Opel Astra

2. Volkswagen Golf

3. BMW řady 3

 

Elektroinstalace

Problémy s elektroinstalací jsou hodně zákeřné, hledají se totiž dost obtížně. Elektroniky je ale v autech stále víc a není tedy divu, že se častěji porouchává, konkrétně v 8,2 % případů.

1. BMW řady 3

2. Opel Corsa

3. Audi A3

 

Spojka

Zatímco u některých aut spojku měníte každou chvíli, u běžných rodinných aut by při šetrném zacházení měla vydržet statisíce kilometrů. I tak se problémy se spojkou vyskytly u 7,8 % aut. Nejčastěji u:

1. Opel Astra

2. Ford Focus

3. Volkswagen Golf

 

 

Turbodmychadlo

Na trhu je stále větší počet aut, jejichž motor přeplňují turbodmychadla. Problémem tato součástka může být u benzinových i dieselových aut. Porouchala se v 4,7 % pojistných událostí.

1. Ford Focus

2. Volkswagen Golf

3. BMW řady 3


Brzdový systém

Nefunkční brzdy představují snad to vůbec největší nebezpečí, i proto se testují při technické kontrole. I tak ale musela pojišťovna řešit poruchy brzd v 4,7 % případů.

1. Volkswagen Passat

2. Land Rover Discovery

3. BMW řady 3

 

Alternátor

Pokud vám v autě odejde alternátor, rozlučte se i se všemi elektrickými komponenty. Navíc to není zrovna levný díl. Problémy s alternátorem pojišťovna zaznamenala u 4,3 % aut.


Těsnění hlavy válců

Těsnění bývají obvykle extrémně odolná, aby v ideálním případě výměnu nikdy nepotřebovala. Pokud už k ní ale musíte přistoupit, je hodně drahá a náročná. Pojišťovna eviduje 3,1 % problémů s těsněním.

1. Opel Corsa

2. Citroën C3

3. Peugeot

 

 

Kondenzátor klimatizace

Klimatizace je v současnosti věc, která dokáže hodně zpříjemnit cestování. Když se ale rozbije, nastává velký problém, opravy totiž nejsou zrovna levné. Problémy s kondenzátorem tvořilo 3,1 % případů.

1. Volkswagen Golf

2. Opel Zafira

3. Audi A4

 

EGR- ventil

Recirkulace výfukových plynů (EGR) se do motorů instaluje jen z jediného důvodu a tím je snížení emisí. Když se porouchá, může to být hodně nepříjemné. Problémy s ním přitom nejsou vzácné, registrovali je v 2,9 % pojistných událostí.

1. Land Rover Discovery/Discovery Sport

2. Opel Astra

3. Volkswagen Transporter


Motorek či ovládání stahování oken

Stahovat okna kličkou je už v dnešní době přežitek. Jenže elektrické stahování okének ne vždy funguje tak, jak má. Trpělo jimi 2,2 % porouchaných aut.

1. Renault Mégane

2. Renault Scénic

3. Audi A5

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

GALERIE: Landovo auto opět poničil vandal. Tentokrát to byla dívka!

Blázen nebo podvodník? Neuvěříte, komu neznámý muž přivezl toto auto jako dárek

 

mom
Obchodní sdělení

NIČÍTE SI NEHTY LAKOVÁNÍM?