Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 23.4. 2017 11:37
Rekonstrukce dálnice

Dálnice D1 je znovu průjezdná. Řidiči na ni nesměli celou noc

Zdroj: TV Nova

Dálnice D1 byla uzavřená. Kvůli demolici mostů stavbaři uzavřeli v obou směrech úsek mezi Mirošovicemi a Humpolcem. Práce trvaly zhruba do devíti hodin. I nadále je však na zmíněném úseku nutné počítat s omezením

Řidiči musejí počítat s omezením provozu, kvůli dokončovacím pracím se v těchto úsecích bude do 15:00 jezdit v obou směrech v jednom pruhu.

 

"V 09:00 se začaly odstraňovat značky, policie byla informována o tom, že může na dálnici pustit provoz," řekl ČTK Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor.

 

První dopravní omezení na dálnici D1 začala už po sobotním poledni. Provoz na části dálnice mezi Šternovem a Ostředkem na Benešovsku a u Koberovic na Pelhřimovsku byl od 13:00 ve směru na Prahu stahován do jednoho pruhu kvůli přípravným pracím. Dělníci na vozovku naváželi štěrk, do nějž nevyhovující nadjezdy v noci shodili.

 

Kompletní uzavírka pak začala v 19:00 a podle plánu měla trvat do nedělních 09:00. Auta nad 12 tun nemohla jezdit mezi 21. a 90. kilometrem, hlavní objízdná trasa vedla přes Tábor.

 

Uzavírka a objížďka na dálnici D1 - 22. 4. 2017
Zdroj: TV Nova

 

"Objízdná trasa přes Tábor je povinná pro nákladní dopravu nad 12 tun, protože je potřeba ji držet na silnicích první třídy. Doporučujeme ji však i řidičům osobních aut, kteří cestují mezi Prahou a Brnem, protože je rychlejší," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký. Ostatní řidiči mohou z D1 sjet až u Ostředku a z druhé strany v Koberovicích, protože přímo uzavřen bude jen 34. až 49. kilometr a 75. až 81. kilometr. "Mezi tím se auta mohou pohybovat, možností na objížďku je tam několik," dodal mluvčí.

 

 

 

Demolice mostů proběhla podle plánu. První se poroučel k zemi ten u Koberovic. Zhruba hodinu před půlnocí ho následoval most u Šternova, který dával stavbařům podle předpokladů nejvíc zabrat. Strhnutý byl nakonec i menší most u Choratic.

 

Mosty přestřihávaly pneumatické nůžky za asistence sbíjecích kladiv, betonové kusy popadaly do štěrkového lože a dělníci je rozebírají a odklidí. Podle Čásenského jde o akci náročnou na techniku i počet lidí. U každého mostu pracují troje nůžky a asi šest desítek dělníků. "Musí tam být ještě záložní mechanizace, kdyby se nějaké pneumatické nůžky porouchaly," dodal Čásenský.

 

15

GALERIE: Demolice mostů na dálnici D1

Zdroj: TN.cz

Nejvíce dal pracovníkům zabrat most u Šternova

Hodnocení:

 

"Práce probíhají podle plánu, otevření dálnice v devět hodin bychom měli stihnout," řekl před půlnocí mluvčí Jan Studecký.

 

Na objízdných trasách nevznikly dle dostupných informací žádné větší problémy.

 

Hodně používaný byl hlavně most na 41. kilometru u Šternova, přes nějž vede trasa z Českého Šternberku do Divišova. Další dva nadjezdy u Choratic a Koberovic používali spíše zemědělci a lesníci. Nové mosty mají být dostavěny příští rok.

 

Podívejte se, jak demolice mostů probíhala

čtk / hru TN.cz