Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Obchodní sdělení

Bez lesů není života

Publikováno 8. 8. 2017
beton místo dřeva

Stěny ze dřeva jsou nebezpečné! Doplatily na ně i dívky u Obrnic?

Tragická nehoda u Obrnic - 1
Zdroj: TV Nova
Dřevěné zábrany na silnici u Obrnic, kde zemřela při tragické nehodě mladá dívka

Dřevěné protihlukové stěny, které se nacházejí u silnic a dálnic, postupně mizí a nahrazují je betonové. Mohou být dřevěné protihlukové stěny pro nás nebezpečné?

U dálnic dochází k výměnám dřevěných protihlukových stěn za betonové, důvodem je především jejich stáří. "Dřevěné protihlukové stěny se rozpadávají, takže mají nějakou životnost a mění se," řekl TN.cz Petr Vomáčka, tiskový mluvčí Ústředního automotoklubu ČR (ÚÁMK).

 

Dřevěné protihlukové stěny se stavěly již před dvaceti lety a odpovídají normám, nebezpečné podle názoru experta nejsou. "Nebezpečné nejsou. Pro všechna protihluková opatření patří stejné normy. V okamžiku, kdy je to potenciální překážka, je to normovaně popsáno. V každém případě rozhoduje místní stavební prostředí a požadavky na vlastnosti. Protihlukové stěny se dřevenými výplněmi jsou věc, která odpovídá metodě před patnácti, dvaceti lety," řekl TN.cz mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

 

 

Důležité také je, aby každá zábrana byla chráněná a neohrožovala posádku vozidla. "Každá zábrana musí být nějakým způsobem chráněná, je překážkou pro řidiče a posádku. Každá zábrana, ať už protihluková stěna, strom, musí být nějakým způsobem chráněna, aby neohrozila posádku vozidla. Ideálním případem by mělo být svodidlo," dodal Petr Vomáčka, tiskový mluvčí ÚÁMK.

 

Naposledy se nehoda, kdy auto rozbilo dřevěnou protihlukovou stěnu, stala na Mostecku, kdy dvě dívky zemřely během tragické nehody, kterou natáčely v přímém přenosu na Facebooku. Zda smrt mohla zavinit dřevěná zábrana, není jisté.

 

 

"Vím, že se o tom diskutovalo, nemohu to nějak potvrdit, ani vyvrátit. Informace o tom mám, jestli to byla ta zábrana nebo ne, ale nemohu to dál komentovat," řekl Petr Vomáčka.

 

"Nemohu to více komentovat, jelikož nemám údaje, jak stará zábrana byla, jak byla postavena, na jakou konstrukční rychlost je silnice, bylo tam taky omezení rychlosti, což hraje jistou roli. Zde to spíš zavinila řidička, jak jela. Měla několik dopravních přestupků," doplnil Petr Vomáčka.

 

Podívejte se na reportáž o tragické nehodě u Obrnic: 

reg TN.cz