Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 25. 11. 2014
Označkované osobnosti

Které celebrity se nechaly koupit? Spojení značek a hvězd funguje!

Ashton Kutcher
Zdroj: Oficiální zdroj
Ashton Kutcher

Nejčastěji si je na propagaci svých produktů vybírají módní značky, výrobci parfémů, potravin či nápojů. Celebrity ale účinkují v reklamách i na nejrůznější technické výrobky a automobily.

Plánujete koupi nového auta? Vybíráte si nějaký chytrý telefon? A jakého používáte mobilního operátora? Při rozhodování vás – možná i nevědomky – ovlivňuje osobnost, která vám daný výrobek nebo službu představuje. Je totiž tváří dané značky v televizní nebo billboardové reklamě.

 

Hvězdy na čtyřech i více kolech


Nemyslete si, že propagace výrobků pomocí „zaplacených“ osobností je výsadou posledních dvou desetiletí. Tahle podpora prodeje tu funguje už mnohem déle. A leckdy ji vlastně ani nevnímáte. Tak schválně, víte, jakými automobily jezdil James Bond? Agent 007 ve svých prvních filmech řídil vozy Aston Martin. A i když poté v průběhu let a dalších natočených snímků vystřídal celou škálu značek od Lotusu, přes BMW, Land Rover, Alfu Romeo a Ford,
tak se na prahu nového tisíciletí opět vrátil k prvně jmenované značce, se kterou je tak velice často spojován.

 

Když zůstaneme na silnicích a v automobilovém průmyslu, tak na domácím showbyznysovém písečku je asi nejznámější spojení zpěvačky Lucie Bílé a automobilů Mercedes. Za propůjčení svého obličeje na billboardy dostávala k užívání vozy třídy C už od roku 2000. Svými cvičebně akrobatickými kousky pak v kategorii trucků zaujal Jean-Claude van Damme. Tuhle původem belgickou hereckou legendu zlákala do svých řad značka Volvo. Reklama je podstatným zdrojem příjmů i pro mistry volantu, Několik let byl jednou z hlavních tváří značky TAG Heuer pilot formule 1 Kimi Räikkönen. Firma, jejíž hlavním výrobním artiklem jsou hodinky, využívala obličej seversky chladného závodníka pro propagaci svých brýlí.

 

Znáte souvislost, která spojuje švýcarského tenistu Rogera Federera, fotbalisty Thierryho Henryho a Lionela Messiho a do svého sexuálního skandálu i golfistu Tigera Woodse? Tahle slavná jména přibližují chlapům po celém světě, jak fungují holicí strojky Gilette. To jiný charismatický fešák cílí spíše na ženy. Americký herec George Clooney byl trefou do černého pro firmu Nespresso. S ním u reklamních spotů nad šálkem kávy vzdychají mnohé dámy se slovy „What else?“ (Co ještě?).

 

Důkazem, že z reklam na technické hračky nejsou nijak vyloučeny ani ženy, je Agáta Hanychová. Tahle česká modelka pomáhala v Česku rozjíždět prodej vůbec prvních iPhonů a jako vášnivá amatérka fotografka vystupovala před několika roky v reklamě na fotoaparát Sony NEX. Hodinky švýcarské společnosti Raymond Weil pak propagovala americká herečka Charlize Theron. Kromě účinkování v reklamě a na billboardech je měla v daném období také výhradně nosit. Když se ale na jedné akci objevila s hodinkami od konkurence na zápěstí, čekal jí soud za porušení reklamních podmínek.

 

Tydýt a falešní sobi


Samostatnou kapitolou jsou reklamy mobilních operátorů působících na českém území. Reklamní spoty, které se během pár odvysílání staly doslova legendárními, odstartoval Petr Čtvrtníček a pobíhající čivavy se sloganem „Už žádní falešní sobi“. Pro Vodafone leštila obrazovky televizí a monitorů Andrea Kerestešová. Konkurenční T-Mobile pak vsadil na Tydýta Lukáše Pavláska, kterému dělal parťáka Vojta Kotek. Po letní motorkářské sérii reklam došlo i na zimní verzi, kde se jako trenér týmu skokanů na lyžích k již zmiňované dvojici přidal Jakub Kohák. Pro stejnou značku se reklamně angažoval i legendární Chuck Norris, v současné době jí pak propaguje Ivan Trojan.

 

 

Mezi herci – zejména těmi seriálovými – má v posledním roce výsadní postavení Ashton Kutcher. Sitcom Dva a půl chlapa, v němž před časem v hlavní roli nahradil Charlieho Sheena, mu vynesl 26 milionu dolarů. A tak není divu, že je Ashton Kutcher žádanou persónou i na poli reklamy. Podepsal smlouvu na fotoaparáty Nikon Coolpix a zejména se pak stal tváří společnosti Lenovo. Dokonce se hovoří o tom, že se coby produktový inženýr podílel na návrhu některých produktů, které Lenovo už brzy uvede na trh.

 

Oficiální video Lenovo s Ashtonem Kutcherem:

Zdroj: TN.cz

TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.