Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 9. 3. 2016
Tohle si pohlídejte

Kupujete ojeté auto? Návod jak poznat, zda má stočený tachometr

Tachometr
Zdroj: isifa.com
Ilustrační foto.

Až třetina ojetých vozů v České republice má upravený tachometr. To poškozuje nejen prodejce, ale především zákazníky.

Koupě ojetého vozu se stočeným tachometrem je pro většinu kupujících jednou z největších obav. Poznat s naprostou jistotou auto se stočeným tachometrem je obtížné, ale základní indicie by měl rozeznat každý kupující. Přinášíme několik tipů, podle kterých můžete snadno stočené auto poznat.

 

Stav interiéru

 

Mezi základní indicie patří nezvykle velké opotřebení interiéru, neúměrné vzhledem ke stavu tachometru. Všímejte si detailů, jako je třeba stav čalounění, koberců, plastů kolem prostoru pro nohy a také stav pedálů, volantu a řadící páky. Napoví například i stav čalounění zavazadlového prostoru, nebo vzhled tlačítek elektrického ovládání oken či knoflíků kolem rádia.

 

Pokud má například auto poškrábané plasty kolem řadící páky, ošoupanou kůži na volantu a potrhané čalounění sedačky, bude mít najeto spíše přes 200 000 km než necelých 100 000 km. "Vypracovali jsme vlastní postupy, které zvyšují možnosti odhalení přetočených tachometrů na maximum,“ říká například za Auto ESA Pavel Foltýn.


Testovací jízda

 

Mnohdy ale nestačí jen kontrola interiéru a je potřeba zevrubnější kontrola vozu. Hodně toho o kupovaném autě napoví testovací jízda, jak se auto chová a v jakém stavu má podvozek a třeba spojku. Důležité je prohlédnout také motorový prostor a spodek vozu. Auto po pár desítkách tisíc a několika stovkách tisíc kilometrů vypadá úplně jinak. Všímejte si i koroze kolem výfuku, stavu zavěšení a podobně.

 

"Zdokonalujeme své postupy odhalování úprav tachometrů už osmnáct let. Jejich součástí je i vizuální vstupní kontrola, kdy technik kontroluje mimo jiné i stav interiéru a právě zmiňovaných částí vozu. Díky důslednému dodržování těchto postupů při prověřování skutečného stavu tachometrů odmítáme vykoupit denně na 70 % nabízených vozidel,“ doplňuje Foltýn.

 

Úřední záznamy

 

Spoustu informací o konkrétním autě ale ani poměrně zkušený kupující nemá možnost jen tak při kupování auta od někoho na ulici prověřit. Jde především o servisní historii vozu, záznamy z technických prohlídek či o informace od pojišťovacích společností, zda vůz nefiguruje v jejich databázi jako auto po totální nehodě.

 

 

"Nespoléháme se jen na kontroly interiéru, motoru či záznamů v technickém průkazu. Zjišťujeme i dodatečné informace o opravách a ověřujeme, zda někdo s informacemi v dokladech nemanipuloval,“ dodává Pavel Foltýn z Auto ESA.

 

Tyto rozsáhlé služby jsou ale často placené a zaberou dost času, i když existují i rychlejší neplacené alternativy. Přesto by se měl mít kupující na pozoru a pokud má pochybnosti, neměl by auto kupovat. Riskuje nejen ztrátu peněz, ale také potíže se spolehlivostí nebo vážnou dopravní nehodu. Vždy je lepší se obrátit na prověřeného prodejce ojetých vozů, který má vypracovanou vlastní metodiku ověřování původu a historie nabízených aut.
 

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

Prodal auto a teď mu jde o život! Neuvěříte, jak se stal hvězdou propagačních materiálů džihádistů

Dívka zveřejnila fotku nového auta. Ale co tomu předcházelo? To chce opravdu silný žaludek!

vrl TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

9.3. | 11:41 allanaldik
20
je to zbytecny sledovat, ten kdo stoci tachometr a chce vydelat o 100tis.vic si ...
9.3. | 19:03 pater11
0
Kdy prestanes bulikovat vsechny lidi ty osliku.
24.5. | 17:34 pastrful
0
http://www.sdruzeni-sova.cz/clanek/zakaznik-dotahl-svuj-spor-s-bazarem-davo-car-az-k-setreni-magistratu-hlavniho-mesta-prahy-4698
24.5. | 17:34 pastrful
0
Zákazník dotáhl svůj spor s bazarem Davo Car až k šetření Magistrátu Hlavního města Prahy...Mezi papírama k podpisu tam byl i protokol popisující stav vozidla, podle kterého na autě bylo všechno rezavé atd. Což se nezakládalo na pravdě a asi to bude jejich způsob , jak se zbavit zákonné odpovědnosti
11.5. | 09:20 kandahar9
1
nejhorsi je kupovat nejaky poderzele vyhodny vuz pres inzerci, ja to bohuzel jednou udelal, v esa se ale staci taky...
29.3. | 10:58 bahnaba
2
Jel jsem do Auto Esa přes půl republiky pro auto, které mi potvrdili že na pobočce je a když jsem tam dorazil auto nikde, nevěřte tomu co inzerují, snaží se jen nalákat lidi a vnutit jim nějaký vrak.
27.3. | 17:35 uragik
2
když ptáčka lapají v ESA pěkně zpívají. Auta co mají na webu tam nemají. Nemá cenu tam ani jezdit. Ztracenej čas.
22.3. | 22:09 blazz8
1
To jsou krásný pohádky ESA maj maximálně postupy na to, aby stočení nepoznal zákazník
22.3. | 10:59 nubufuso
2
Jasne PR... Cele je to samozrejme blabol. Kolik aut, ze za rok odmitli?
21.3. | 23:46 Rudolf Novák
4
100tis se klidně za ten rok najet dá a pak jestli se to po třech čtyřech letech o 100stočí nebo ne, už se moc nepozná a v Esa to vědí také beztak
21.3. | 21:15 fluidstress
3
ten asi nevi co prodávají, možná lepší nevědět :D
21.3. | 21:02 robotnikk
5
Tak zrovna v esách jsem na pár stočených tachometrů narazil. Já tomu teda nerozumim, ale kamarád co dělal mechanika a co mi pomáhal s výběrem to říkal...