Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 7.8. 2017 21:25
kuriózní reklamace

Češi si stěžují na svou dovolenou. Reklamují i hádku s manželkou!

Zdroj: TV Nova

Dovolená vždycky nemusí být podle našich představ. Někdy našim představám neodpovídá ubytování, jindy zase doprava. V takovém případě je možné zájezd reklamovat, ne vždy vám ale musí vyhovět. Někdy totiž lidé reklamují i hodně kuriozní věci.

Sezóna dovolených je v plném proudu, ne vždy je s ní ale turista zcela spokojen. Například společnost Invia musela od začátku června řešit už 516 reklamcí, jen asi 8 % z nich ale bylo oprávněných. Kdy na ni máte nárok? A kdy je lepší řešit problém hned na místě?

 

Ubytování a hotelové služby

Ubytování a služby v hotelu patří dle cestovních kanceláří k jedné z nejčastějších kategorií, která se stává předmětem reklamací. Stížnosti se nejčastěji týkají polohy hotelu či samotného pokoje, ale i poskytovaných služeb. Cestovní kanceláře evidují také stížnosti na neuspokojivý výhled z hotelového balkonu.

 

"Takové stížnosti jsou oprávněné v případě, že si klient připlatil výhled na moře a nebyl mu poskytnut. Poplatek je mu po návratu z dovolené samozřejmě vrácen. Stejně tak v situaci, kdy si klient objedná rodinný pokoj, ale je ubytován ve standardním pokoji s přistýlkami," komentuje Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.

 

 

Cestovní kanceláře naopak již negarantují umístění pokojů vedle sebe, přestože se vícečetným skupinám cestujících snaží maximálně vyhovět. Stížnost na umístění pokojů v různých částech hotelů tak bude vyhodnocena jako neoprávněná.

 

Stížnosti na nedostatečný úklid, nevyhovující počet ručníků či hygienických potřeb na pokoji se vyplatí řešit ihned na místě. Personál hotelu vám většinou ochotně vyhoví. S reklamací po návratu z dovolené naopak můžete mít problém.

 

Doprava

Stížnosti v oblasti dopravy se týkají nejčastěji času letů. Klienti si často stěžují na noční odlety na dovolenou a brzké ranní odlety zpět, mají totiž pocit, že je cestovní kancelář připravila o dva dny dovolené. Dle obecných pravidel však platí, že první a poslední den zájezdu jsou určeny na přepravu, podobné reklamace tak pravděpodobně nebudou uznány.

 

Jinak tomu je v případě výrazného zpoždění letu. Pokud přesáhne 6 hodin, můžete zpětně získat odškodnění až 600 eur. Nárok na odškodnění mají též klienti, kteří si připlatili za sedadlo v letadle navíc, ale nebylo jim poskytnuto. V takových situacích je jim příplatek v plné výši vrácen zpět.

 

 

Reklamace zpožděných letů závisí na délce letu, konkrétní přepravní společnosti i délce zpoždění. O možnostech kompenzace se tak vždy informujte u své cestovní kanceláře.

 

Kdy vám uznají stížnost na kvalitu či množství stravy a jaké kuriozity si troufnou lidé reklamovat, si přečtěte na další straně

 

 

mom TN.cz