Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 12. 5. 2017
Koupě auta

Pár let staré ojetiny jsou výhodné, pozor ale na tyto nástrahy

Autobazar
Zdroj: Mediafax
Ilustrační foto

Jen pár let starý vůz může být velmi výhodnou koupí. Cena auta totiž nejvíce klesá krátce po jeho koupi. Za dva až tři roky klesne až na polovinu. Zákazníci si mohou pořídit i luxusnější vozy v bohaté výbavě, které by pro ně nové byly těžko dostupné. Při nákupu zdánlivě výhodných ojetin je ovšem potřeba dávat si pozor na některé problematické nabídky.

Rychle klesající cena nových vozů je jedním z nejčastějších argumentů, proč je velmi výhodné pořídit si mladé a relativně málo ojeté auto. "Pokles hodnoty nového vozu je během prvních dvou až tří let největší. Pak už jeho tržní hodnota tolik neklesá," říká Pavel Foltýn z Auto ESA.

 

Díky tomu se stávají dostupnějšími větší a komfortnější vozy prestižních značek s bohatou výbavou. Například se tím pro kupující s omezeným rozpočtem otevírají zcela nové možnosti a dosáhne snáze na vozy luxusních značek Audi, BMW nebo třeba Mercedes-Benz. Ale podobné je to i u běžných a levnějších značek.

 

Dostupnější jsou také stále velmi oblíbené a u nás nejprodávanější vozy značky Škoda. "Například populární Škoda Octavia s motorem 2.0 TDI a bohatou výbavou stojí nová okolo 700 000 korun, po dvou až třech letech je ale hodnota vozu zhruba poloviční proti původní pořizovací ceně," přibližuje situaci na trhu Foltýn z Auto ESA. Následně už ale ceny ojetých škodovek nepadají tak rychle. Ceny totiž následně drží nad průměrem trhu velký zájem kupujících.

 

 

Nicméně podobná je situace také u levnějších vozů. Oblíbené modely jako Škoda Fabia nebo třeba Škoda Rapid se dají pořídit s poměrně rozumným kilometrovým nájezdem za značně výhodnějších podmínek. Oblíbené vozy kategorie SUV jsou také po dvou až třech letech výrazně dostupnější.

 

Dvou až tříletá auta mají také jednu nepopiratelnou výhodu a to velmi dobrý technický stav. Stále přísnější měření emisí a technické kontroly tak taková auta projdou bez větších problémů. Samozřejmě je důležité ale vozu dopřávat pravidelný předepsaný servis.

 

 

Takto mladá ojetá auta jsou velice lákavá také pro to, že u nich téměř neexistují podvody se stáčením tachometrů a servisní historie takových vozů bývá plně dohledatelná. Mnohdy bývají některé ještě v prodloužené tovární záruce, což dále zvyšuje jejich atraktivitu. "Přesto je nutné postupovat při koupi opatrně a vůz důkladně prověřit. Objevují se stále případy aut, na která je například uvalena exekuce," varuje Pavel Foltýn z Auto ESA.

 

Právě při koupi relativně mladého vozu za vyšší cenu je nutné obrátit se na prodejce, který vykupované vozy důkladně prověřuje. Jen tak lze zabránit riziku, že bude mít vůz například právní, ale i některé obtížně diagnostikovatelné technické vady.

 

"Dovoz takových aut ze zahraničí je rizikový a většinou se nevyplatí," doplňuje Foltýn z Auto ESA. "Nabídka kvalitních vozů je na českém trhu dostatečná," dodává. Po koupi takového vozu je určitě dobré zvážit i nějakou komplexní formu pojištění chránící celou investici, která rozhodně není v případě mladého ojetého vozu nízká.
 

vbo TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

12.5. | 09:16 Petr Kelenda
2
V tomto článku lžete jak tiskne!Dvou až tříletá auta projdou na emisích bez ...
15.5. | 20:17 Vilém Vacek
0
Já to říkám pořád, že nemá smysl dávat peníze do nových vozů, prostě nevýhodná ...
20.5. | 16:27 Jirka Šustr
0
Náhlasit nevhodný komentář
Autobazary jsou plný pěkných aut, zbytečné vrážet prachy do nového když hned co vyjede z výroby už strácí na ceně...
15.5. | 21:06 sshskript
0
Náhlasit nevhodný komentář
Ty škodovky si fakt drží cenu. Autobazar co jich má nejvíc asi o zákazníky nouzi mít nebude.
15.5. | 20:17 Vilém Vacek
0
Náhlasit nevhodný komentář
Já to říkám pořád, že nemá smysl dávat peníze do nových vozů, prostě nevýhodná koupě. Zlatě si zajít do autobazaru, ty mají kupu ojetých vozů a že se tam dá najít slušný vůz za pěknou cenu.
12.5. | 10:15 Petr Kelenda
2
Náhlasit nevhodný komentář
Co se týče měření emisí,mají největší šanci auta do roku 2002,která se na emisích nepřipojují na diagnostiku a tak se pouze změří výfukové plyny a tím to končí.Navíc auta kolem roku 2000 mají emisní normu 3,tak to ještě není tak přísné a pokud motor vyloženě nežere olej,potom na emisích projde.
12.5. | 09:16 Petr Kelenda
2
Náhlasit nevhodný komentář
V tomto článku lžete jak tiskne!Dvou až tříletá auta projdou na emisích bez problému?To,těžko.Nejnovější auta mají tak přísnou Euro normu výfukových zplodin,že projdou jen auta z málo najetými kilometry nebo s podvodně upravenou řídicí jednotkou od Volkswagenu(a na to se již přišlo,takže taky ne)