Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Obchodní sdělení

Lesy chrání, lesy ozdravují

Aktualizováno 22.7. 2015 21:17
Nejtragičtější vlaková neštěstí

PŘEHLED: Nejhorší železniční neštěstí. Umíraly stovky lidí 

Zdroj: TV Nova

Po nedávném vykolejení vlaku na Masarykově nádraží se stala další nehoda. Mnohem tragičtější. Srážka pendolina s náklaďákem u obce Studénka si vyžádala zatím dva mrtvé. Připomeňme si další největší železniční nehody na našem území.

K nehodě, která si zatím vyžádala největší počet mrtvých na našem území, došlo 14. listopadu 1960 v tehdejším Československu. Při čelní srážce na trati mezi Hradcem Králové a Pardubicemi se u stanice Stéblová srazily dva osobní vlaky. Mohl za to osobní vlak jedoucí z Liberce, který z neznámých důvodů vyjel dříve než měl. Nehodu tehdy nepřežilo celkem 118 lidí a dalších 110 cestujících bylo zraněno.

 

Sedm let před tím se na trati Brno – Břeclav u stanice Šakvice odehrála druhá největší železniční nehoda. Stalo se to na Štědrý den roku 1953. Mnoho lidí marně čekalo na své blízké, aby spolu oslavili Vánoce.

 

Místo toho se dozvěděli o tragické události. 106 cestujících zemřelo a 102 jich bylo zraněno. Tehdy do stojícího osobního vlaku narazil zezadu rychlík. Strojvedoucí vlaku jedoucího od Brna byl údajně opilý a na chvíli usnul.

 

17

GALERIE: Železniční neštěstí

Zdroj: WikiMedia Commons

Pamětní deska k vlakové nehodě v Šakvicích

Hodnocení:

 

V pořadí třetí nejtragičtější nehoda se odehrála také během Vánočního času. Dne 21. prosince 1950 narazil rychlík jedoucí z Bratislavy do Brna do autobusu. Autobus dával přednost nákladnímu automobilu a tím se na železničním přejezdu opozdil. Rychlík narazil do přední části autobusu. Stalo se tak u Podivína na Břeclavsku. Srážka si tehdy vyžádala 34 obětí a 56 dalších cestujících bylo zraněno.

 

 

K nejhorší železniční nehodě za posledních deset let došlo paradoxně také u Studénky na Novojičínsku, kde dnes pendolino narazilo na železničním přejezdu do kamionu. V roce 2008 narazil vlak EuroCity do spadlé části konstrukce mostu.

 

 

Dne 8. srpna 2008 při běžné cestě vlakem si strojvedoucí všiml, že na trati není něco v pořádku. Aktivoval rychlobrzdu a vlak zpomalil, ale nestačil zastavit a při 90 km/h narazil do konstrukce mostu. Neštěstí si tenkrát vyžádalo 8 obětí.

 

Dnešní vlakové neštěstí si vyžádalo zatím dva mrtvé. 22. červenec se tak zapíše do černé historie vlakových nehod.

dal TN.cz