Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 19.4. 2017 21:24
Na co si dát pozor

Prodloužená záruka a pojištění zboží: Nenechte se napálit

Zdroj: TV Nova

Číst a ptát se. To je rada časopisu dTest a České obchodní inspekce zákazníkům, kterým obchodníci nabízejí tzv. prodloužené záruky na zboží nebo pojištění výrobků. Obchodní podmínky totiž velmi často ukrývají záludnosti, kvůli nimž taková služba mnohdy ztrácí svoji výhodu.

Někdo si připlatí za delší záruku, jiný si nechá zboží pojistit. A někteří nevolí ani jedno a stačí jim zákonná dvouletá záruka. Přesto těch, kteří doplňková pojištění využívají, je hodně.


Záruka se prodlužuje u velkých spotřebičů jako praček, sušiček, televizí a podobně. Pojištění se zase nabízí spíš u drobné elektroniky, třeba mobilů nebo tabletů, které jsou tak zajištěné proti rozbití nebo krádeži.


Naprostá většina zákazníků žije v domnění, že prodloužená záruka a pojištění jsou totéž. "Ten hlavní rozdíl spočívá v tom, že pojištění poskytuje jiný subjekt než záruku. U záruky je to vždycky prodávající. Zatímco u pojištění je to nejčastěji pojišťovna," radí vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený.



Podle odborníků je ale vždycky dobré si podmínky prodloužené záruky či pojištění kupovaného výrobku pozorně prostudovat. Často je totiž v podmínkách spousta výjimek nebo kliček.


Třeba ukradený telefon, který máte proti krádeži pojištěný a zapomněli jste ho v autě, vám pojišťovna neproplatí.

pez, Ivan Berka TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.