Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 5. 10. 2017
Škoda Auto

Šéf škodovky uklidňuje: Česko je a zůstane domovem společnosti

Stávková pohotovost ve Škoda Auto
Zdroj: Mediafax
Ilustrační foto

Vedení společnosti Škoda Auto se dnes snažilo dopisem zaměstnancům uklidnit obavy vyvolané nepotvrzenými informacemi, že se má část výroby Škody přesunout do Německa. "Naše české výrobní závody zásadně jsou a budou na prvním místě. Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto," píše předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier v dopise, který má ČTK k dispozici.

Podle Maiera pracuje firma v současné době na hranici kapacity a výrobní závody jsou plně vytížené. Automobilka spoléhá na vysoké nasazení a flexibilitu všech zaměstnanců a na konstruktivní spolupráci s Odbory KOVO.

 

"Poptávka je však tak vysoká, že musíme prověřovat i možnosti dalšího rozšíření našich kapacit. V tomto ohledu je nám ku prospěchu výrobní svazek koncernu Volkswagen, který je v rámci celosvětového automobilového průmyslu jedinečný. V této záležitosti se však jedná výlučně o pokrytí špiček ve výrobě," píše Maier v dopisu.

 

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen prý chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie. Snaží se tak omezit konkurenci, kterou Škoda představuje pro klíčovou koncernovou značku Volkswagen, řekly agentuře Reuters zdroje z podniku.

 

 

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. "Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali," míní Povšík. Podle něj má na situaci velký vliv také aféra dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA.

 

"Dochází k určitým příjmovým položkám, které jsou negativní, takže se shánějí peníze ze značek, které mají dobrou likviditu jako my," uvedl Povšík.

 

Odboráři dnes pohrozili omezením přesčasů, bude-li vedení mateřského koncernu Volkswagen trvat na přesunu části výroby české automobilky do Německa. Odborářům se nelíbí hlasy z VW, podle kterých má Škoda nepoctivou výhodu v podobě kombinace německé technologie s levnější pracovní silou. Dohody o vícesměnných modelech práce vyprší na konci roku.

 

 

V případě přesunu části výroby Škody do Německa by podle Povšíka zaniklo zhruba 2000 míst. Podle ekonomů by ale přesun neměl znamenat snižování počtu zaměstnanců, protože Škoda Auto se v České republice potýká s nedostatkem kapacit. "Nenechte se současnými diskuzemi znejistit. Od našeho záměru dále společně pracovat na úspěšné budoucnosti společnosti Škoda Auto se nenecháme odradit," uzavírá Maier.

 

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi tak dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na 1,8 procenta.
 

vbo tn.cz / ČTK

Diskuze

6.10. | 09:37 novus
-1
Náhlasit nevhodný komentář
BUdte radi ze v protektoratu vubec praci mate!! NA chleba si vydelate a bez masa se snad obejdete,,meli ste snim setrit kdyz vam ho Hawel mazal s medem koldem huby!
6.10. | 07:19 josefvyskoc
-2
Náhlasit nevhodný komentář
no neni to paradox ?...tento odporny nemecky narod , ktery vyprovokoval 2 svetove valky s desitkami milionu obeti a nezmernym lidskym utrpenim zde nyni vlastni vetsinu prumyslu, chova se velkopansky ke svym montootrokům...
5.10. | 23:22 allanaldik
0
Náhlasit nevhodný komentář
kancelare zde zustanou, prace pro 20-30tis.obyvatel odejde do nemec protoze protrebuji praci pro 5mega poloopic co tam pritahli a jeste dalsi pritahnou. Preci nebudou kurwit sve znacky kdyz mohou kurwif jine znacky.Ze skodovky zbude jen vrak za par tisic a po case uz ji nikdo nebude chtit