Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 27. 1. 2017
Jdou příkladem?

Stát prosazuje ekologická auta. Ministři je přitom sami nepoužívají

Zdroj: TV Nova

Smog, který už několik týdnů trápí Česku republiku, rozvířil debatu o tom, jak mu předcházet. Politici nahlas mluvili o tom, jak by se měli zejména řidiči aut chovat zodpovědněji. Ale oni sami, ministry nevyjímaje, většinou jezdí v autech se spalovacími motory, které mají k pojmu - ekologický - daleko

Pro premiéra nebo ministry je služební auto s řidičem nezbytností. Bez něj by těžko stíhali často velmi nabitý program. Drtivá většina členů vlády jezdí v modelech, které mají k ekologickým daleko.

 

Premiér Sobotka třeba uvedl, že sám by jezdil na pracovní cesty elektromobilem rád, ale že k tomu v Česku není dostatečná infrastruktura. "Určitě z hlediska dopravy po Praze to může být perspektivní," myslí si Sobotka.

 

Ve státní správě je téměř pět tisíc služebních vozů a jen několik stovek je takzvaně zelených. V době, kdy se hovoří o zavedení nízkoemisních zón ve městech, je otázkou, zda by neměl stát jít příkladem.

 

"Máme už na ministerstvu dopravy jeden elektromobil," prozradil TV Nova ministr dopravy Dan Ťok. Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podotkl, že jeho přepravu má na starost policie, tedy vozidla pořizovaná ministerstvem vnitra. Jeho šéf Milan Chovanec dodal, že rezort začal z části přecházet na vozy na CNG.

 

 

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek na jednání vlády už jednou elektromobilem dorazil. Ministr životního prostředí přiznává, že u elektromobilů je problémem nedostatek dobíjecích stanic a také vysoká cena.

 

"Rádi bychom vypsali skutečně historicky první výzvu pro občany, aby měli možnost ucházet se o dotaci na elektromobil," prozradil ministr životního prostředí Richard Brabec.

 

Taková dotace by mohla být až kolem dvou set tisíc korun. V minulosti nákupy ekologických vozidel pro potřeby státu sklidily spíš kritiku. V roce 2008 si třeba tehdejší ministr životního prostředí Martin Bursík pořídil hybridní auto, ale ovzduší zamořovalo stejně jako jiné vozy se spalovacím motorem.

vbo TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

28.1. | 07:59 skeptikus
7
..dvěstě papírů,když takovej vůz bude za mega?To si každej koupí Fabku za ...
28.1. | 09:29 reypal
0
Výmluva se vždycky najde.Kdyby sralbotka seděl doma v garáži, nadělal by ...
28.1. | 22:51 allanaldik
0
Vzdyt je to bezny ze politik rve na obcany jak se ma chovat a sam je to idiiot co nici svet. Preci nebude stavet kazdych 150 km aby dobijel kdyz muze jezdit za prachy dan. poplatniku a zadarmo a nemusi stale tankovat
28.1. | 10:31 pater11
4
Smog, který už několik týdnů trápí Česku republiku. Smog, ktery zacal trapit prazaky se zacal resit, ale ze Ostrava je v hajzlu mnoho let je vubec ale vubec nezajimalo, tak tam treba chcipnete.
28.1. | 10:17 Roman Skala
3
Stát sere peníze do tlamy koncernům a za tím zase vidím zákulisní dohodu.S ekologii to nesouvisí určitě.Životnost baterii zatím tento segment zpochybňuje.Kdyby ty prostředky převedli na městskou dopravu a byla alespoň při smog. situacích zdarma, lidi si dají říct. Uvědomělost nechte třídičům odpadu.
28.1. | 09:29 reypal
0
Výmluva se vždycky najde.Kdyby sralbotka seděl doma v garáži, nadělal by alespoň méně škody.
28.1. | 08:36 josefvyskoc
2
bursik je sam o sobe hybrid, a to parazita a ekoteroristy !...
28.1. | 07:59 skeptikus
7
..dvěstě papírů,když takovej vůz bude za mega?To si každej koupí Fabku za třista.Měli byste pochopit,že všechno chce svůj čas a až ceny takový novinky klesnou na úroveň běžnýho vozu,pak lidi začnou uvažovat ekologicky i bez vládních nařízení.Ekologicky si může dovolit myslet jen ten,kdo na to má..