Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Obchodní sdělení

Bez lesů není života

Publikováno 22. 7. 2017
kontroverzní rozhodnutí

Válka krajů: Středočeši brojí proti zákazu kamionů, Praha neustoupí

Pražský okruh
Zdroj: TV Nova

Zavedení přísného zákazu průjezdu kamionů Prahou vyvolal spor mezi vedením hlavního města a středočeskými zastupiteli. Středočeši očekávají kolaps na jejich silnicích a chtějí se bránit, vedení Prahy ale ustoupit nehodlá. Všichni hází odpovědnost na ministerstvo dopravy.

Anketa

Souhlasíte se zákazem sjezdu dlouhých nákladních aut do Prahy?

Hlasovalo 7164 lidí.
Vedení hlavního města Prahy rozhodlo v úterý o nejtvrdší variantě zákazu průjezdu kamionové dopravy Prahou. To znamená, že z nedokončeného Pražského okruhu nebudou smět sjíždět kamiony delší než 12 metrů. Nebudou moci využít ani Jižní, Štěrboholskou a Spořilovskou spojku, které v současnosti nahrazují jihovýchodní část okruhu. To ale podle vedení Středočeského kraje bude znamenat absolutní kolaps dopravy v kraji.

 

Řidiči by si totiž tuto trasu nahrazovali na silnicích druhých a třetích tříd mezi obcemi kraje, myslí si zastupitelé. Krajská předsedkyně výboru pro dopravu Věra Kovářová vnímá rozhodnutí pražské Rady jako populismus.

 

„Rozhodnutí pražské Rady o zákazu vjezdu nákladních vozidel nad 12 metrů je populistickým předvolebním tahem ve stylu hesla problémy neřešíme, ale jen je přesouváme jinam a na někoho jiného. V tomto případě na silnice Středočeského kraje a na jeho občany, což je pro nás nepřijatelné,“ uvedla Věra Kovářová. Rada kraje připravuje stanovisko, se kterým seznámí své pražské kolegy.

 

Stejně jako vedení Středočeského kraje i to pražské chce uchránit občany před nadměrnou kamionovou dopravou. " To, co zmiňují ve svých komentář ostatní starostové či hejtmani, je logické a pochopitelné, i oni se starají o ochranu svých obyvatel," reagoval na výtky od středočeského vedení mluvčí magistrátu hlavního města Prahy Vladimír Řepka.

 

"Vezměme ale v úvahu i fakt, že Praha trpí kvůli nedostavěnému okruhu již příliš dlouho. Navíc Pražský okruh není jen stavbou Prahy, ale ministerstva dopravy. Snažíme se ministerstvu všemocně pomoci například s výkupem pozemků, ale okruh měl stát postavit již před lety," doplnil Řepka.

 

 

„Tento krok myslíme zcela vážně. Zároveň si ale uvědomujeme, že úplný zákaz vjezdu kamionů do Prahy je v praxi velmi obtížně prosaditelný. Chceme vytvořit tlak na ministerstvo dopravy kvůli urychlení dostavby Pražského okruhu. Zároveň usilujeme o získání více peněz ze Státního fondu dopravní infrastruktury pro stavby v Praze,“ obhajovala zavedení zákazu pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

 

„Každému normálnímu člověku je jasné, že 10 000 kamionů denně nemůže projet středočeskými silnicemi, které na to nejsou uzpůsobeny. Problém vyřeší dostavba spojení D1 a D11, ne válka s Prahou o to, kdo na tom bude hůř. Kamiony musí zůstat na kapacitních čtyřproudých komunikacích a nepatří na úzké silničky ve středních Čechách“, souhlasí s nutností dostavět Pražský okruh Věslav Michalik, radní pro regionální rozvoj Středočeského kraje.
 

klma TN.cz