Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 27.1. 2016 18:32
Nehoda pendolina

Červená bez závor znamená jeď, řekl řidič. Soudce byl na infarkt

Zdroj: TV Nova

Polský řidič obžalovaný ze zavinění loňské srážky kamionu s vlakem Pendolino ve Studénce na Novojičínsku dnes u soudu uvedl, že si nevšiml červeného výstražného světla. Na přejezd vjel, protože byly zvednuté závory.

Krátce na to jej závory uvěznily a do kamionu naloženého plechy narazil ve vysoké rychlosti vlak. Tři lidé nehodu nepřežili, dvě desítky dalších utrpěly zranění.


"Neudělal jsem to schválně. Je to velká tragédie," řekl Slawomir Wojciech Sondaj, kterému hrozí až desetileté vězení. Vzápětí se začal hájit tím, že světelná signalizace nebyla synchronizovaná se závorami.


Tvrdí, že když světla svítila červeně, měly být závory dole. Podle něj závory klesají dolů v okamžiku, kdy začnou svítit červení světla. "Je to v rozporu. Jedno zabezpečovací zařízení vysílalo jinou informaci, druhé jinou. Uvedlo mě to v omyl a nemohl jsem se soustředit. Závory byly zvednuté a pro mě to znamenalo, že můžu jet," řekl.


Tato slova se nelíbila předsedovi senátu. "Neznamená, ani v Polsku to neznamená. ... To znamená, že jste za volantem neměl co dělat," reagoval Jaromír Pšenica. Vzápětí začal řidiči s desetiletou praxí a s 16 dopravními přestupky na svém kontě vysvětlovat, co podle dopravních předpisů znamená červené svítící světlo. "Červené světlo znamená zákaz vjezdu i v Polsku i na celém světě," uvedl Pšenica.



Soudce pak uvedl, že řidič má na kontě 16 dopravních přestupků. S tím ale obžalovaný nesouhlasil. Tvrdil, že jde pouze o 16 udělených bodů. Soudce pak nechal přečíst řidičovu kartu. Z ní vyplývá, že od roku 2011 má na svědomí celkem 19 přestupků. Většinou se jednalo o překročení rychlosti. V seznamu byly i tři nehody, které Sondaj zavinil.


Přesto se Polák hájil, že byl slušný řidič. "Za celý můj život mi nikdo nesebral řidičské oprávnění," řekl. "Asi to měl někdo udělat," reagoval předseda senátu.


Polský řidič vezoucí plechy z Polska do Maďarska podle obžaloby na železniční přejezd vjel 22. července v době, kdy už 30 vteřin svítila červená výstražná světla. Na kolejích jej uvěznily závory. Vlak, který do kamionu narazil, jel těsně před nehodou rychlostí okolo 160 kilometrů.


Strojvedoucí stihl rychlost snížil na přibližně 140 kilometrů. Řidič čelí obžalobě z obecného ohrožení z nedbalosti. Podle státního zástupce Aleše Boháče ohrožoval na životě nejen cestující ve vlaku, ale také osoby pohybující se v okolí kolejiště.


Podívejte se na zásah hasičů na místě neštěstí


Zdroj: Hasiči MSK

 

NEPŘEHLÉDNĚTE:

LOVE STORY POKRAČUJE: Našel telefon ve vlaku. Dívka konečně reagovala na jeho vzkaz na Facebooku!

Selfie fanatička zemřela, když se snažila udělat nejdokonalejší selfie všech dob! Co se jí stalo?

tn.cz / ČTK

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

27.1. | 11:20 jan-holec
36
Papíry sebrat na doživotí debilnímu pšonkovi.
27.1. | 12:12 satanastatanas
-15
Ja jezdil kamionem 42 let..A vsechny ty (vcetne soudcu) co tu delaj chytry bych ...
8.4. | 08:58 Kocour Šelma
0
Nevím,jak může někdo o tom dále diskutovat,viděl jsem záznam z kamerového systému a řidič kamionu nerespektoval výstražné zařízení a už vůbec jsem nepochopil,že zůstal stát na přejezdu,měl dostatek času opustit přejezd,sice by způsobil škodu na šraňkách,ale vyhnul by se srážce s vlakem.
28.1. | 13:34 satanastatanas
0
DOMBYlku,jedine ocem pochybuji je tvuj dusevni stav..Pochlub se cim se zivis!
28.1. | 13:23 josefvyskoc
1
gomulkovec to hraje evidentne "na hlavu"...to mu poradil ten jeho ceskej vychcanej pravnik...vo tom zadna...nakonec ho justicni mafie prohlasi za maroda a bude skramovano ... za rok uz bude brazdit silnice v eu kamionem a "vylecenej"...
28.1. | 12:16 domby
2
Obecní blb Satan, ty bys taky jel na červený světlo ? Jaký "udělá z něj" on ze sebe udělal sám zabijáka 3 lidí. Nevšiml sis ? Pochybuješ blbe o jeho vině ? Až tak špatně jsi na tom s myšlením ?
28.1. | 10:10 satanastatanas
1
On takovy kamion ma 19 metru.Na delku..A pokud veze treba stojany se sklem(sam sem je vozil) musi jet opravdu pomalu(stav ceskych prejezdu) a pokud se rozjizdi z mista tak uz to nejakou chvili trva..Cekam kdy Nova udela z polaka "Ridice smrt",podle "Sestry smrt", doktora Cune ...
28.1. | 09:21 Rudolf Kozák
2
Spor o nějaké vjezdové a nebo výjezdové šraňky, Vážení, je zcela zbytečný ! Jakmile začnou spolu se zvukovým výstražným znamení blikat červená světla, tak i když jsou ještě šraňky nahoře, tak na přejezdu nemá už nikdo co dělat a to ani chodci ne, finito !
28.1. | 08:59 domby
2
overal, není to bezpečné, když nejsou vůbec, protože pak chytráci objedou v protisměru, což se stalo nedávno...mrtvý v oktávii. A když nejsou 4 závory, tak stejně nejdou výjezdové zpozdit. Na křižovatkách když nejsou závory, se může jezdit na červenou ? Zastavit má lidi červená, to musí stačit.
27.1. | 23:38 overal
0
Znám několik přejezdů se čtyřmi závorami , které fungují, tak že se spouštějí nejdříve vjezdové a po několika sekundách výjezdové a jsou díky tomu naprosto bezpečné! Bezpečnější je i to, když výjezdové závory nejsou vůbec!
27.1. | 23:25 overal
2
Domby, prohlédni si laskavě alespoň záběry, než začneš vynášet idiotské soudy! Na záběru je naprosto jasně vidět, že pro pravá i levá část silnice má vlastní závoru!! Takže přejez obsahuje 4 nezávislé závory a tedy ty na pravé straně ze strany příjezdu je vjezdové a ty levé je výjezdové!
27.1. | 20:50 satanastatanas
3
Domby, nevim ci ty jsi bratr ale pokud se jedna o dvoje zavory z kazde strany tak je vzdy na kazde strane jedna vjezdova a jedna vyjezdova..Neni to tezke pochopit, tak jsem zvedav na tvou reakci..