Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 17.6. 2017 22:06
cestovní agentury

Zkažená dovolená jde reklamovat, na tohle ale dejte pozor

Zdroj: TV Nova

Krach cestovní kanceláře, ubytování, které neodpovídá slíbenému, nebo cesta autobusem místo letadlem, i takové věci se stávají lidem na jejich cestách do zahraničí. Klienti agentur by se proto neměli zapomenout před cestou informovat i na možnosti reklamace zájezdu. Velmi často pak totiž nepostupují správně a kvůli tomu nedostanou zpátky tolik peněz, na kolik by měli nárok.

Užít si skvělou dovolenou chtějí všichni, ne každý ale má to štěstí. Tehdy přichází na řadu stížnosti, někdy směřují i přímo na cestovku. "Letos to bylo 40 podání na Českou obchodní inspekci, z toho polovina se týkala reklamací, drtivá většina z toho zbytku se týkala cen," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

 

"Nejdůvodnějšími reklamacemi budou ty, které se týkají změny kategorie ubytování, změny kategorie dopravních prostředků," vysvětlila advokátka Klára Dvořáková. "Největší část stížností se týká ubytování a služeb v hotelu, ať už jde o to, jak vypadá pokoj, jaká je strava v rámci all-inclusive," sdělil Jan Bezděk z agentury Fisher.

 

"Počet úspěšných reklamací se stabilně drží pod jedním procentem prodaných zájezdů," přiblížil Václav Nekvapil z cestovní kanceláře Blue Style.

 

Lidé někdy při reklamacích dělají zbytečné chyby. Třeba neřeší problém hned na místě, což je základ. Dobré je i požádat o písemné potvrzení o problému. "Zákazníci to nedělají a když to neudělají a stěžují si až po návratu, tak cestovní kancelář může říct – ale tady byl prostor, abychom zjednali nápravu, vy jste nám vadu neoznámil," uvádí Dvořáková.

 

Lidé si také často myslí, že fotka jako důkaz, že něco nebylo v pořádku, stačí. Lepší je si ale vzít kontakt na ostatní cestující, kteří vám to mohou potvrdit. A pokud neřešíte reklamaci na místě, hlídejte si čas. Na její podání máte jen měsíc po návratu. Některé stížnosti jsou ale spíše úsměvné, lidé si stěžovali třeba na moc horký písek.

 

 

Peněz se nedočkala ani rodina, která si kvůli předpokládanému pozdějšímu přijetí na hotelu s sebou vezla řízky. Na hotelu je nakonec ubytovali dřív. "Dostali dřív i stravu a potom se snažili vymáhat odškodné za ty zkažené řízky," uvedl Nekvapil.

 

Pozor by měli lidé dávat také na smlouvy. Ty se u cestovek řídí trochu jinými pravidly a nedají se vypovědět bez udání důvodu. Pokud vaše cestovka krachne a vy neodjedete, obracejte se přímo na pojišťovnu.
 

tn.cz / TV Nova