Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 12.9. 2017 15:53
Zkažené dovolené

Dvě cestovní kanceláře vyhlásily úpadek! Jak žádat o své peníze?

Krach cestovní kanceláře
Zdroj: Profimedia

V pondělí vyhlásily úpadek cestovní kanceláře Azur Reizen a její dceřiná společnost Maxi Reisen. O úpadku obě informovaly klienty na svých internetových stránkách. Zákazníky uklidňují, že cestovní kancelář byla pro tento případ dostatečně pojištěná.

"Vážení klienti, s lítostí Vám oznamujeme, že CK AZUR REIZEN není schopna dostát svým závazkům plynoucím z uzavřených smluv o zájezdu s klienty, a proto je nucena po 21 letech činnosti vyhlásit dne 11. 9. 2017 svůj úpadek," stojí na internetových stránkách Azur Reizen i Maxi Reisen.

 

Úpadek obou společností, které mají stejného majitele, potvrdil i portál Invia.cz, který prodával zájezdy Azur Reizen i její dceřiné společnosti Maxi Reisen. Podle marketingového ředitele Invie Michala Tůmy stojí za úpadkem společností problémy se zahraničními dodavateli služeb.

 

"Cestovní agentura Invia aktuálně registruje 142 smluv uzavřených u cestovních kanceláří Azur Reizen i Maxi Reisen na pobyty, které dosud nebyly uskutečněné," uvedl marketingový ředitel Invie Michal Tůma. Zákazníci, kteří si zájezd koupili přes Invii obdrží poukaz v zaplacené ceně zájezdu a mohou si okamžitě vybrat jinou dovolenou.

 

 

Azur Reizen uklidňuje všechny klienty, že o peníze zaplacené za dovolenou nepřijdou. Podle prohlášení uvedeného na stránkách společnosti má být cestovní kancelář dostatečně pojištěna u České podnikatelské pojišťovny, jejíž zástupci budou s klienty řešit pohledávky.

 

Jak žádat o náhradu vzniklé škody

Pokud jste již odcestovali, držte se pokynů uvedených na Dokladu pro pojištěné, který jste obdrželi v CK se smlouvou o zájezdu. "Poté kontaktujte asistenční službu Global Assistance na telefonním čísle 266 799 788," poradila Tereza Picková z Asociace českých cestovních kanceláří.

 

Pokud jste ještě neodcestovali, vyplňte formulář Oznámení o škodní události. K dispozici je zde:

OZNÁMENÍ O ŠKODNÉ UDÁLOSTI

 

Vyzvednout si ho můžete také na libovolné pobočce České podnikatelské pojišťovny.

 

Vyplněný formulář je třeba doručit elektronicky nebo poštou na korespondenční adresu pojišťovny – ideálně co nejdříve, nejpozději do 2 měsíců.

 

Poškození klienti mohou pojišťovnu kontaktovat také prostřednictvím e-mailu info@cpp.cz nebo telefonicky na čísle 957 444 555.

 

Výše pojistného plnění závisí na výši oprávněných požadavků klientů uplatněných do 2 měsíců ode dne, kdy daná cestovní kancelář vyhlásila úpadek a výši pojistné částky (minimální výše pojistné částky je dána zákonem) 

 

 

Cestovní kancelář Azur Reizen měla v posledních týdnech vážné problémy. Na konci srpna TV Nova upozornila na strašlivý návrat z dovolené v Turecku, který zažila skupina turistů. Turecká společnost Tail-wind totiž nepřistavila letadlo pro klienty Azur Reizen.

 

Když po 4 hodinách čekání přiletělo pro turisty letadlo bulharské společnosti, muselo pro technickou závadu neplánovaně přistát v Burgasu, kde cestující nechali dlouhé chvíle stát v přehřátém autobuse. Více o hrozném zážitku ZDE.

 

O dva dny později upozornil web Novinky.cz na další negativní zkušenosti klientů, kteří tvrdili, že byli v létě na dovolené v Turecku ubytováni v jiných hotelích, než si zaplatili, a v některých případech dokonce v jiných letoviscích.

vbo TN.cz