Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 2.7. 2010 15:02

Českým drahám zkolaboval systém na rezervaci jízdenek

Vlaková doprava zkolabovala-3
Zdroj: Jindřich Kodíček
Rezervační systém nefungoval asi tři nebo čtyři hodiny - ilustrační foto

Rezervační systém zkolaboval Českým drahám v šest hodin ráno, zprovoznit se jej podařilo ještě před polednem.

Zákazníci Českých drah si během pátečního dopoledne nemohli zarezervovat místa pro cesty s největším českým železničním dopravcem, firmě zkolaboval rezervační systém a nefungoval asi tři až čtyři hodiny.

 

"Řešili jsme to tím, že jsme nejdříve usazovali ty, kteří místenky měli z dřívějška, a pak personál usazoval ty, kteří místenky neměli. Navíc si je mohli zakoupit přímo ve vlaku bez příplatku," řekl agentuře Mediafax mluvčí drah Radek Joklík.

 

Za provoz rezervačního systému ČD je zodpovědná společnost ČD Telematika. Podle její marketingové ředitelky Lenky Malcherové se přetížil centrální systém. Výpadek nastal v šest hodin ráno a pracovníkům ČD Telematika se jej podařilo zprovoznit ještě před polednem. "Problémy nezpůsobila chyba v rezervačním systému, ale potíže se vyskytly na straně serveru, kam se rezervační data odesílají," vysvětlil manažer vývoje společnosti ČD Telematika Jan Rakušan. Podle firmy šlo o první výpadek po třech letech bezchybného provozu celého systému.

 

Podle Joklíka není známo, kolika cestujících se mohl výpadek rezervačního systému dotknout. "Vzhledem k tomu, že povinnost prodávat místenky platí jen pro Pendolino, nemyslím si, že by to cestování znepříjemnilo příliš velkému počtu lidí," řekl mluvčí.

tn.cz / Mediafax