Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 21.9. 2010 16:25

Praha chce zrušit semafory na Barrandovském mostě. Čeká plynulejší provoz

Návěstní tabule - směr Barrandov, ilustrační foto
Zdroj: Mediafax
O případném zavedení vyhrazeného pruhu pro autobusy MHD na Jižní spojce vedení města neuvažuje - ilustrační foto

Po otevření jižní části Pražského okruhu chce vedení Prahy zrušit semafory na Barrandovském mostě, aby byl provoz plynulejší. Ve zkušebním provozu zhasne světelná signalizace o úterní půlnoci, potvrdil Mediafaxu zdroj z vedení pražské ODS.

"Dramaticky se tím zvýší plynulost silničního provozu a bezpečnost, kterou budeme garantovat tím, že jeden ze tří jízdních pruhů Jižní spojky zúžíme tak, aby nájezd na Barrandovský most byl plynulý a bezpečný," vysvětlil primátor Pavel Bém (ODS).

 

Praha v této souvislosti pravděpodobně podle Béma upraví i rychlost na nájezdových rampách především pro kamiony.

 

Situaci bude město neustále kontrolovat. "Ve chvíli, kdy zjistíme, že vypnuté semafory komplikují dopravu, tak se vrátíme k původním opatřením," doplnil primátor.

 

O případném zavedení vyhrazeného pruhu pro autobusy MHD na Jižní spojce vedení města neuvažuje. "Pokud by došlo k problémům, jsme připraveni je řešit," řekl radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS). Podle města daná situace nevyžaduje vyhrazený pruh vzhledem k tomu, že se navíc jedná pouze o jednu autobusovou linku spojující Smíchov a Háje.

 

Jižní část Pražského okruhu mohou řidiči využívat od pondělí. Ulehčit má především Jižní spojce a ulici K Barrandovu, kam je od úterý zakázán vjezd kamionům a vozům nad 12 tun.

 

POSLECHNĚTE SI slova pražského primátora Pavla Béma ke změnám v pražské dopravě:

 


PSALI JSME:

Převrat v dopravě: Pražský okruh uleví centru, kamiony nesmí na Barrandov

 

Stavba jihozápadní části okruhu trvala čtyři roky a stála téměř 22 miliard korun. Trasu dlouhou 23,2 kilometru mohou řidiči využít od nájezdu z brněnské dálnice u Modletic. Obchvat poté vede kolem Jesenice, tunelem pod Točnou, mostem přes Vltavu a Berounku do dalšího tunelu, Lochkovským údolím s koncem u Slivence. Tam se napojuje na starší část Pražského okruhu.

 

Pražský okruh pojme denně v jednotlivých úsecích 60 až 70 tisíc vozidel. Na jednotlivých úsecích okruhu jsou proměnné dopravní značky, světelné signály, informační tabule, meteostanice, detekce dopravního proudu a další součásti, se kterými se řidiči mohli doposud setkat jen v zahraničí.

 

Pro tento prvek stránky je nezbytný plugin flash.

tn.cz / Mediafax