Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Obchodní sdělení

NIČÍTE SI NEHTY LAKOVÁNÍM?

Publikováno 17. 5. 2012
SVĚDEK MUSÍ STAČIT

K reklamaci účtenku nepotřebujete

K reklamaci zboží nepotřebujete účtenku. Podle zákona obchodník musí zboží vyreklamovat pouze na základě svědectví člověka, který byl u vašeho nákupu.

Podle zákona stačí mít pro úspěšnou sebou jednoho člověka, který vám dosvědčí, že jste zboží zakoupili v prodejně, kde reklamaci uplatňujete. "Stačí vám i svědecká výpověď osoby, která vám dosvědčí, že konkrétní výrobek jste zakoupila za konkrétní sumu v konkrétním obchodě a době,“ říká Lukáš Zelený ze společnosti dTest.

 

Lidé o této možnosti však většinou nemají sebemenší tušení. Dokazují to názory námi náhodně oslovených lidí. Ve třech případech odpověděli, že bez účtenky nemají šanci zboží reklamovat. Opak je pravdou.

 

PSALI JSME:

Špatnou práci řemeslníků můžete reklamovat. Nestyďte se!

 

Reportérka TV Nova vyzkoušela ze znalosti tohoto zákona a především jeho dodržování osazenstvo tří náhodně vybraných prodejen. Chtěla reklamovat postupně dva páry bot a fén.

 

"My jsme to nakupovali tady společně, můžeme to dosvědčit. On tady byl tehdy se mnou. To je v pohodě?“ zkoušela naše reportérka reklamaci bez účtenky v prvním obchodě. Dostalo se jí okamžitě kladné odpovědi: "Ano, to nebude problém.“ A v podobném duchu se situace opakovala i v dalších dvou prodejnách. Ani jednou nebyl s reklamací bez účtenky žádný problém.

 

PSALI JSME:

Viditelně poškozené balíky nepřebírejte a hned reklamujte

 

Překvapivě nám dnes vyreklamovali úplně všechno, dvoje boty i fén, který jsme si ovšem mohli koupit v kterémkoli elektru v okolí. "Věříme, že této naší vstřícnosti zákazníci v budoucnosti nezneužijí," říká mluvčí obchodního řetězce Tesco Jana Karasová.

 

Česká obchodní inspekce přesto eviduje několik stížností, kdy obchodník nechtěl na reklamaci na základě svědectví přistoupit. Proto raději účtenku schovávejte a svědka využívejte jen v krajním případě.

 

Máte špatné zkušenosti s reklamacemi? Napište nám o tom na zpravy@nova.cz nebo volejte na telefonní číslo 606090909.

Zuzana Smiešková tn.cz / hru