Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 8. 3. 2013

Nebojte se podomních prodejců, máme pro vás rady jak nenaletět

Kalkulačka_elektřina
Zdroj: Mediafax

Podomní prodejci. Z tohoto slovního spojení někomu naskočí kopřivka, jinému vstanou vlasy na hlavě. Jenomže to je chyba. Tihle pánové mohou přijít i se super levnou a výhodnou nabídkou, stačí jen ji z nich dostat a nepřijít přitom k úhoně. Jak na to? Máme pro vás rady konzultované přímo s centrálou Bohemia Energy, díky kterým odhalíte nepoctivce a navíc ušetříte i nějakou tu korunu.

1. Nejdřív prověřujte, pak důvěřujte
 

Pokud vás vyruší nezvaný návštěvník v podobě podomního prodejce, nedejte mu příležitost, aby se vám hned vnutil do bytu. Musí se představit, říct, pro jakou pracuje společnost a proč přišel. Základem je předložená identifikační kartička, se jménem společnosti, logem a kontaktem. Pokud budete stále na pochybách, nestyďte se do firmy nejdříve zavolat a ověřit si totožnost dotyčného prodejce.

 

2. Pečlivě pročtěte všechny dokumenty


Podomní obchodník má po ruce vždy nějakou akční nabídku. Ne každá akce je ale výhodná právě pro vás, a proto si pečlivě s prodejcem projděte všechny možnosti. Nebojte se zabrousit i do běžného portfolia a nechte si udělat nabídku na míru. Třeba v případě energií se může stát, že už při srovnání běžné nabídky se jiný dodavatel elektřiny ukáže jako výrazně levnější. Proto se nenechte odbýt - nechte si ukázat i smlouvu, všeobecné obchodní podmínky či firemní propagační materiály.

 

A i tady platí, nebojte se ptát. Zeptejte se klidně třikrát na to samé, abyste si byli jisti, že vše dobře chápete. S dobrým výběrem můžete například na elektřině či plynu ušetřit klidně i dva tisíce ročně.
 

3. Nebojte se vzít si čas na rozmyšlenou
 

Nenechte se do ničeho tlačit, a to za žádných okolností. Dobrý podomní obchodník dává čas na rozmyšlenou. Než cokoli podepíšete, v klidu si všechno ještě jednou projděte sami, v pohodlí domova. Hlavně smlouvu, ta je nakonec ze všeho nejdůležitější.

 

4. Řekněte svůj názor, postřehy a dojmy
 

Dobré a seriozní společnosti dnes zajímá reakce a takzvaná zpětná vazba od zákazníků. Proto volají zpět a ptají se, jestli zákazník byl nebo nebyl s podomním prodejcem spokojený. Chtějí určitě vědět, jestli byl milý, seriózní, dobře připravený, nebo to byl jen nepříjemný floutek, který přemýšlel, jak by z vás vytáhl co nejvíce peněz a podobně. Chvalte, stěžujte si, jásejte nebo lamentujte. V tomto případě je vše vítáno. Svým názorem totiž pomůžete i ostatním.

 

 

Co na to odborník:

 

„Z mého pohledu je rizikovost podomního prodeje pouze domnělá. Lidé například běžně nakupují v e-shopech na internetu, což je úplně bezkontaktní. V případě podomního prodeje přijdou zákazníci s prodejcem do přímého kontaktu, kdy se jim prodejce může osobně věnovat a zodpovědět veškeré jejich dotazy. Naši obchodní zástupci jsou školeni a musí dodržovat přísný etický kodex. Vždycky se musí představit a uvést, že jsou ze společnosti Bohemia Energy. K tomu musí zákazníkovi ukázat identifikační kartičku prodejce s logem Bohemia Energy. Na kartičce je zároveň uvedeno číslo na zákaznickou linku, kde si identitu zástupce mohou zákazníci kdykoli ověřit,“ poradil Libor Holub z Bohemia Energy.
 

Mediafax