Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Obchodní sdělení

Lesy chrání, lesy ozdravují

Aktualizováno 1.3. 2012 09:24

Největší absurdita bank: Poplatek za předčasně splacený úvěr! Který štve vás?

Poplatek za předčasně splacený úvěr vyhrál v sedmém ročníku ankety "o nejabsurdnější bankovní poplatek", když pro něj ve finálovém kole hlasovalo celkem 40 procent klientů českých a slovenských bank.

Klientům českých bank nejvíce vadí poplatek za předčasně splacený úvěr, ukázala to anketa na portálu bankovnipoplatky.com, která byla vyhlášena ve čtvrtek.
 

Do 30. listopadu 2011 měli šanci ovlivnit strukturu navrhovaných bankovních poplatků návštěvníci webu tím, že nominovali poplatek, který považovali za absurdní. Z těchto nominací potom provozovatelé serveru sestavili tabulku 15 poplatků, které byly nominovány nejčastěji.
 

Počínaje 1. prosincem 2011 začalo dvoukolové hlasování. V prvním kole, které skončilo 31. ledna, vybrali návštěvníci webu pět nejabsurdnějších poplatků, které získaly největší počet hlasů.

ČTĚTE TAKÉ:
Banky loni za poplatky SPOLYKALY přes 38 MILIARD!

 

Poplatek za předčasně splacený úvěr pokračoval ve "spanilé" jízdě z prvního kola hlasování a i ve finálovém kole suverénně zvítězil s téměř 40 procenty hlasů.

 

Anketa

Který bankovní poplatek je podle vás nejabsurdnější?


Hlasovalo 459 lidí. (Muži: 459 | Ženy: 0)

"Klienty bank evidentně irituje, že se stále mluví o hrozbě nesplácení úvěrů, ale když chce úvěr klient splatit dřív, dostane pořádně za uši. Mimochodem, zákon o spotřebitelském úvěru už zabraňuje neadekvátním pokutám za předčasné splacení půjčky (max. 1% z dlužné částky). Věc má však podle mě ještě jeden přesah – lidé ač třeba neekonomicky vzdělaní citlivě vnímají, že oni jsou schopni vrátit peníze dřív, ale vidí, že ti, co poučují (politici), řídí státy takovým způsobem, že se dluh nesplácí vůbec a ten se tak před nimi (námi) jen valí a oddaluje. V tomto kontextu je pak onen vítězný poplatek vskutku absurdní," poznamenal provozovatel bankovnipoplatky.com Patrik Nacher.


Z výsledků podle něj navíc vyplývá nevídaná konzistence v názorech bankovních klientů, kromě loňského vítěze (poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu), který se letos už nemohl ucházet o hlasy návštěvníků webu, všechny ostatní loňské finálové poplatky se dostaly do finálové pětky i letos. Mimochodem letošní vítěz skončil loni čtvrtý.
 

"Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje," přiblížil smysl ankety Nacher.
 

V prvním kole hlasovalo celkem 23 978 lidí. Z ČR přišlo 23 323 hlasů a ze Slovenska jen 655. Finálová pětka tentokrát v obou zemích nebyla shodná. Poplatek na pátém místě byl v obou zemích rozdílný. Zatímco v ČR skončil na tomto místě poplatek za vedení účtu zemřelého klienta, na Slovensku to byly dva poplatky – poplatek za vedení účtu k hypotečnímu úvěru a výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta skončil v SR až na 12. místě.
 

Ve finálovém kole se ankety zúčastnilo 25 801 respondentů (z ČR hlasovalo 25 141 lidí, ze Slovenska přišlo podobně jako v prvním kole 660 hlasů). Výsledky v obou zemích byly i přes velký rozdíl v počtu hlasů naprosto shodné.

 

tn.cz / mediafax / gar