Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 20. 9. 2010

Prodeje nových aut v Evropě klesly o 3 procenta, hlavně kvůli propadu v Německu

Prodeje nových automobilů klesly v zemích Evropské unie (EU) a Evropského sdružení volného obchodu (EFTA) klesly od ledna do konce srpna o 2,97 procenta meziročně na 9,3 milionu vozů. Informovalo o tom v pondělí Sdružení automobilového průmyslu (SAP).

"Prosté meziroční porovnání stejných období mezi roky 2010 a 2009 nemá v současné době dostatečnou vypovídací schopnost o skutečném vývoji na trhu osobních automobilů, neboť v roce 2009 působila v řadě zemí EU podpůrná opatření, tzv. šrotovné, s různým termínem náběhu a ukončení. V některých zemích stále pokračují i v roce 2010," uvedlo SAP.

 

ČTĚTE TAKÉ:

Automobilkám nastávají zlaté časy

 

Počty prvních registrací nových osobních automobilů jsou stále pod hodnotami z let 2005 až 2008, kdy prodeje za leden až srpen vždy přesahovaly 10 milionů kusů. Oproti průměru za roky 2005 až 2009 se tak jedná o pokles prvních registrací o více než 10 procent. V porovnání s rokem 2007, ve kterém poprvé majitelé zaregistrovali zatím nejvíce osobních automobilů, dosáhl pokles téměř 15 procent.

 

Nejvíce se prodával Volkswagen, Renault a Ford

 

Téměř 70 procent z celkových prodejů nových vozů připadlo na automobily skupin Volkswagen, PSA, Renault, Ford, General Motors a Fiat.

 

Nejprodávanější značkou je Volkswagen, který prodal celkem 1,05 milionu vozů, následovaný značkami Renault (783 319 ks) a Ford (768 089 ks).


ČTĚTE TAKÉ:

Volkswagen zaznamenal nejpomalejší růst prodejů od začátku roku

Volkswagen uvažuje o koupi automobilky Alfa Romeo

 

Škodovka je na 12. místě s více než tříprocentním podílem

 

Osobní automobily značky Škoda jsou dle počtu prvních registrací na 12. místě. Podíl mladoboleslavské Škody Auto na prodejích činí 3,29 procenta, přičemž v roce 2009 to bylo 3,36 procenta, o rok dříve 3,16 procenta a v roce 2007 se Škoda Auto podílela na evropském trhu 3,01 procenta.

 

Čtyři největší trhy v regionu jsou Německo, Itálie, Francie a Velká Británie. Právě pokles na německém trhu, který zaznamenal propad o 28,7 procenta, nejvíce ovlivnil vývoj automobilového trhu v celé Evropské unii.

tn.cz / Mediafax