Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 8.3. 2012 18:10

To nejlepší z autosalonu v Ženevě. PODÍVEJTE SE!

Ženeva
Zdroj: Oficiální zdroj

Ženevský autosalon ukončil část pro odborníky a novináře a brány se otevřely pro veřejnost. Můžeme tedy rekapitulovat, co nejdůležitějšího se tady objevilo.

Nejzajímavější trend – každému něco


Minulé roky jsme se divili nad každým hybridem a elektromobilem. Teď na autosalonu v Ženevě nacházíme jiný fenomén. Značky vyrábí auta jen pro hrstku lidí.


Vezměme si třeba takový Ford a jeho současný velmi oblíbený model Fusion. Jeho následovník se jmenuje Ford B-Max. Nejen. Ten se tento týden oficiálně představil a z klasického hatchbacku se stalo malé MPV. Ale Ford už oznámil, že B-Max nebude jediný. Starý model teď rozdělí do dvou nových vozů.

 

Ženevský autosalon
 - Všechny novinky z Ženevského autosalonu v jednom článku


Stejně tak je na tom i Citroën. Ten postupně zavádí spousty nových modelů do speciální luxusnější řady DS. Souběžně s C3 se vyrábí DS3. Souběžně s C4 se vyrábí DS4. A C5 má luxusní model DS5. A k tomu přišly verze Racing pro fanoušky rychlých a tvrdých aut.


Podobně se můžeme dívat i na značku Audi, BMW nebo Mercedes.

 

Nejekologičtější auta


Na výstavě bylo tolik hybridů, elektromobilů a podobných strojů na alternativní pohony, že to bylo až nepříjemné. Dokonce to už i obtěžovalo. Hybrid? To nikoho nezajímá. To je dnes už standard. Elektromobil? Pokud nepojedou tahle auta dál než 200 km, také už se nad nimi nikdo nepozastaví.

 

Podívejte se na galerii konceptů nejznámějších designérů světa:


Jaké auto je tedy to nej? Pomiňme elektromobily, hybridy i auta s palivovými články. Pojďme se podívat na klasický spalovací motor. Nás nejvíc zaujala zpráva ze stánku Hondy. Ještě letos nabídnou do nové generace modelu Civic turbodieselový motor 1.6 i-DTEC, který v kombinaci spotřebuje jen 3,6 l nafty na 100 km.

 

Vypouštěné emise CO2 tedy klesly na 95 g/km. I když přesná čísla výkonu ještě neznáme, Honda hovoří o nejlehčím a nejkompaktnějším nafuku na trhu.

 

Nejošklivější auto


Byly doby, kdy s přehledem kategorii o nejošklivější auto vyhrávaly ruské a korejské vozy. Tahle doba je pryč. Na autosalonu se ukázalo, že ošklivá auta teď produkují renomované značky, stejně jako laciné firmičky. Dost křivých úsměvů si vysloužila Dacia Lodgy, ale stejně se lidé tvářili na stánku Toyoty u konceptu FT-Bh.


Ale že i mistr tesař někdy nemá svůj den, ukázal koncept Bertone Nuccio, který připomněl design osmdesátých let minulého století, kdy design zcela převážil nad jakoukoli praktičností a placaté auto prostě muselo být tak placaté, že i aktovka se sem sotva vešla. Dost rozruch vzbudil i nový Mitsubishi Outlander, ale nejvíc se lidé divili na stánku Bentley i jeho terénního konceptu. Auto s ohromnými kruhovými světly a pod nimi druhými kruhy vstup vzduchu vypadalo trochu nejapně. Až moc na ty peníze, kolik by takové auto stálo.

 

Bentley EXP 9 F - 4
Zdroj: Oficiální zdroj

 

Nejhezčí auto


Takový tlak, jaké zažila skleněná ohrádka kolem stánku Ferrari, jsme už dlouho nezaznamenali. Nové Ferrari F12berlinetta je opravdu famózní automobil. Stejně tak se nám ale líbil i koncept Italdesign Giugiaro Brivido. Auto, které na rozdíl od Bertoneho nezapomnělo na cestující, a kdyby se našly peníze, mohlo by klidně druhý den začít sjíždět z výrobní linky. Velmi pěkný návrat ke klasice let minulých představil koncept Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante. My ale dáváme nejvyšší známku námi už dříve favorizovanému Infiniti Emerge-E. neskonale dynamické a přitom stále jednoduché tvary tu dávají celek, který by chtěl mít v garáži asi každý.

 

Infiniti Emerg-E - 4
Zdroj: Oficiální zdroj

 

Největší bomba


Velká bomba ale vybuchla i ve zdánlivě nezáživném zákulisí. Koncern Peugeot-Citroën (PSA) se dohodl s americkým koncernem General Motors, který je americkou i světovou jedničkou ve výrobě aut. GM koupí sedmiprocentní podíl v PSA (asi za 450 milionů dolarů) a bude tak druhým největším akcionářem francouzského koncernu. Co jim to přinese? Budou společně vyvíjet platformy, na které si budou stavět vlastní auta a v budoucnu by se mohly francouzské vozy přes GM dostat do USA a naopak. Gigant je tak ještě gigantičtější, a pokud to bude fungovat, můžeme se dočkat zajímavých výsledků.

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.