Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 18.10. 2013 10:38
Přezouvání kol

TEST zimních pneumatik: Které propadly? A které jsou nejlepší?

Přezouvání pneu
Zdroj: Mediafax

Už za nedlouho musí na své auto obout zimní pneumatiky. Je proto načase se poohlédnout po nějakém autoservisu. Časopis dTest otestoval celkem 32 sad zimních pneumatik, přečtěte si, kterým byste se měli rozhodně vyhnout!

Jaké zimní pneumatiky si koupit? To je otázka, kterou v těchto dnech bude řešit nebo už řeší spousty řidičů. Od 1. listopadu totiž musí mít automobily povinně zimní pneumatiky, jinak řidičům hrozí pokuta až 2500 korun. Časopis dTest otestoval hned dva druhy zimních pneumatik, jedny o rozměrec 185/60 R15 a druhé 225/45 R17. "Tyto pneumatiky obouvají vozy nižší střední a střední třídy, například Škoda Octavia nebo Renault Mégane," řekl šéf testování dTestu Václav Beneš.
 

A jak dopadly výsledky? "Přestože kvalita zimního obutí od posledního testování celkově vzrostla, test odhalil i pneumatiky, které k bezpečné jízdě v zimě nelze v žádném případě doporučit," uvedl šéf testování dTestu.
 

Nejlepší hodnocení v testu získaly v obou kategoriích pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850. Na druhém místě skončily Bridgestone Blizzak LM-32 mezi patnáctipalcovými pneumatiky a Dunlop Winterresponse 2 mezi sedmnáctipalcovými. "Všechny jmenované modely získaly nadprůměrné hodnocení při jízdě na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí," zhodnotil Beneš.

 

Náš tip z YOOPY.cz: vítězné Continentaly najdete zde, Bridgestony zde a Dunlopy zde.  A k tomu dalších 1260 jiných zimních pneumatik za skvělé ceny.

 


Ale v testu se objevily i pneumatiky, u nichž je podle dTestu bezpečnost diskutabilní. "V žádném případě nemůžeme doporučit sedmnáctipalcové pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2, které měly nejhorší přilnavost na mokrém povrchu a při zkouškách zcela propadly. Mezi patnáctipalcovými modely nás zklamaly pneumatiky Marangoni 4 Winter E+ s nejdelší brzdnou dráhou a zcela nevyhovujícími jízdními vlastnostmi na mokrém povrchu. Takové pneumatiky již nelze považovat za bezpečnou volbu," varuje šéf testování časopisu dTest.

 

finanční rádce
Víte, že můžete mít povinné ručení o tisíce korun levnější? Spočítejte si, jestli to vaše zbytečně nepřeplácíte. KALKULAČKA povinného ručení.

 

Václav Beneš z dTestu zároveň doporučuje řidičům, aby pneumatiky měnili každé čtyři roky a to bez ohledu na opotřebování nebo výšku dezénu. "Poté totiž materiál začíná stránout a mění se jeho vlastnosti," doplnil. "Když se lidé rozhodnou koupit nové pneumatiky, měli by si dát pozor především na nákupy na internetu, tam totiž není možné osobně si osobně zkontrolovat stáří pneumatiky," zakončil Beneš.

 

 

ČTĚTE TAKÉ:

Jak reklamovat pneumatiky zakoupené na internetu? Tady je několik rad, jak na to

Nová vymoženost do auta: Pro bezpečnější řízení ve vietnamkách!

Moderátoři TV Nova srazili kance! Podívejte se na jejich vrak!

Náš tip: Před zimou doporučujeme pořídit si kvalitní startovací kabely. Na YOOPY.cz teď třímetrové měděné pouze za 264 Kč!

tn.cz / hmr

Diskuze

20.10. | 14:48 Luboš Komínek
-2
Náhlasit nevhodný komentář
Já už také sháním nové pneu, dříve jsem si nechával pneu přezouvat v servisu s tím, že jsem nechal výběr pneu na majiteli servisu nebo na tom mechanikovi. Po několika špatných zkušenostech už teď přezouvám sám (což není samozřejmě žádná věda), ale hlavně si sám pneu vybírám. Je fakt, že pokud si ...