Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 4.12. 2012 18:17
Boj o Hrad

Transparency International: Okamura má nejméně průhlednou kampaň

Tomio Okamura
Zdroj: Mediafax
Vůbec nejméně průhlednou prezidentskou kampaň má podle Transparency International Tomio Okamura

Na webu Transparentní volby zveřejnila nezisková organizace Transparency International žebříček průhlednosti kampaní prezidentských kandidátů. Nejhorší hodnocení z jedenácti kandidátů obdržel podnikatel Tomio Okamura. Podívejte se, jak dopadli další.

Nezisková organizace Transparency International ČR se zaměřilo na průhlednost kampaní jednotlivých prezidentských kandidátů. V rámci projektu bude Transparency International průběžně zpracovávat odhady skutečných nákladů na pořádání volebních akcí, na inzerci v médiích a na billboardech.
 

"Na webu naleznete také odkazy na životopisy kandidátů a členů jejich týmů, které zpracovali Naši politici,“ uvedl Jiří Fiala z občanského sdružení Naši politici, které monitoruje prezidentské kampaně společně s Transparency International spolupracuje.
 

Vůbec nejprůhlednější kampaň má podle webu transparentnivolby.cz Jan Fischer, naopak nejméně průhledná je kampaň Tomia Okamury.
 

tabulka_transparentnost účtů
Zdroj: TN.cz

 

Organizace prezidentské kandidáty hodnotí v třinácti kritérií, poté procentuálně vyjadřuje míru naplnění. Jako zdroj pro hodnocení slouží webové stránky kandidátů, oficiální profily na sociálních sítích, vyjádření v médiích, ale i komunikaci s Transparency International.
 


"V další fázi se zaměřujeme na odhady reálných nákladů mediálních i billboardových kampaní,“ uvedl ředitel Transparency International David Ondráčka.


Podívejte se na transparentní účty jednotlivých kanidátů:
 

JAN FISCHER
 

KAREL SCHWARZENBERG
 

ZUZANA ROITHOVÁ
 

JIŘÍ DIENSTBIER
 

MILOŠ ZEMAN
 

PŘEMYSL SOBOTKA
 

TÁŇA FISCHEROVÁ

VLADIMÍR DLOUHÝ
 

VLADIMÍR FRANZ
 

JANA BOBOŠÍKOVÁ

TOMIO OKAMURA
 

Co vlastně Transparency International Tomiu Okamurovi vytýká. Podle organizace má kandidát volební účet, ale není přístupný online. Na oficiálním webu k němu nevede žádný proklik (hodnocení 33 %). Celkovou sumu nákladů na kampaň Okamura podle Transparency International avizoval pouze v médiích, kde prohlásil, že hodlá utratit pouze několik milionů korun (hodnocení 50 %). Padesátiprocentní hodnocení obdržel Okamura i v případě zveřejňování veřejných akcí v rámci své předvolební kampaně.
 


V dalších osmi kritériích Okamura od Transparency International obdržel hodnocení 0! Organizaci vadí, že Okamura nezveřjnil žádné informace o dárcích, strukturu a odhad rozložení nákladů na svou kampaň. Dále prý Okamura nezveřejňuje žádné informace o výdajích v kampani. Neuvedl ani počet dobrovolníků zapojených v jeho kampani, neuvádí jména agentur (mediálních, PR, poradenských či právních), se kterými spolupracuje. Okamura podle Transparency International nezveřejňuje ani žádné informace o výdajích na reklamu a reklamní předměty. Navíc prý s organizací ani nekomunikuje.
 

Jak dopadli v hodnocení jednotlivých kritérií další kandidáti najdete zde.
 

Podívejte se na reportáž TV Nova o monitoringu prezidentských kandidátů:
 

tn.cz / hmr
Reklama