Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 7.1. 2010 18:04

U D1 straší reklama na rakve. Firma ji myslí smrtelně vážně

Zdroj: Dušan Vrbecký

Lidé jsou zvyklí na ledajaké reklamy, ale billboard na rakve u D1 některé popudil. Dokonce i odborníky "od fochu"

Billboard nabízející švédské rakve se na dálnici D1 u Měřína  objevil před pár dny, už si ale vysloužil zájem odborníků.


"Považujeme to za neetické a nevkusné. U lidí, kteří si nedávno prošli úmrtím někoho blízkého, to může vyvolávat různé emoce,“ staví se proti kontroverznímu billboardu tajemník Sdružení pohřebnictví v ČR Josef Hájek.


Podle něj by mohl mít billboard opodstatnění pouze v případě, že by šlo o poutač upozorňující řidiče na to, že mají jezdit bezpečněji.


Reklama se přitom objevila jen pár set metrů od místa, kde je dodnes pomníček připomínající oběť nehody. Přesto i někteří řidiči takovou iniciativu vítají. "Třeba se někdo nad sebou zamyslí, když to uvidí,“ prohodil šofér na nedaleké benzínce.


Firma, která rakev na dálnici umístila, svůj krok hájí. "Jde pouze o nabídku zboží, je to reklama na kvalitní rakve, protože některé zboží tohoto druhu u nás není právě prvotřídní. Za neetické to rozhodně nepovažujeme. Jinde se dějí daleko neetičtější věci,“ tvrdí ředitel strategického rozvoje firmy prodávající rakve Petr Šulista.


Rezervovaně se k problému staví i ministerstvo dopravy. "Zda je to etické, nebo ne, to musí posoudit rada pro reklamu. Citlivá záležitost je to ale v každém případě,“ potvrdil mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. I podle něj může takový billboard možná v některých případech řidiče přimět ke snížení rychlosti.


České dálnice podle Hanzelky nicméně nejsou nejrizikovějšími komunikacemi v zemi. "Mnohem více lidí umírá na silnicích nižších tříd. Zatímco na všech českých silnicích jich loni zemřelo 830, na dálnicích to bylo jen okolo třiceti lidí,“ dodal mluvčí.

Dušan Vrbecký TN.cz
Obchodní sdělení

Bez lesů není života