Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 7.1. 2010 18:04

U D1 straší reklama na rakve. Firma ji myslí smrtelně vážně

Zdroj: Dušan Vrbecký

Lidé jsou zvyklí na ledajaké reklamy, ale billboard na rakve u D1 některé popudil. Dokonce i odborníky "od fochu"

Billboard nabízející švédské rakve se na dálnici D1 u Měřína  objevil před pár dny, už si ale vysloužil zájem odborníků.


"Považujeme to za neetické a nevkusné. U lidí, kteří si nedávno prošli úmrtím někoho blízkého, to může vyvolávat různé emoce,“ staví se proti kontroverznímu billboardu tajemník Sdružení pohřebnictví v ČR Josef Hájek.


Podle něj by mohl mít billboard opodstatnění pouze v případě, že by šlo o poutač upozorňující řidiče na to, že mají jezdit bezpečněji.


Reklama se přitom objevila jen pár set metrů od místa, kde je dodnes pomníček připomínající oběť nehody. Přesto i někteří řidiči takovou iniciativu vítají. "Třeba se někdo nad sebou zamyslí, když to uvidí,“ prohodil šofér na nedaleké benzínce.


Firma, která rakev na dálnici umístila, svůj krok hájí. "Jde pouze o nabídku zboží, je to reklama na kvalitní rakve, protože některé zboží tohoto druhu u nás není právě prvotřídní. Za neetické to rozhodně nepovažujeme. Jinde se dějí daleko neetičtější věci,“ tvrdí ředitel strategického rozvoje firmy prodávající rakve Petr Šulista.


Rezervovaně se k problému staví i ministerstvo dopravy. "Zda je to etické, nebo ne, to musí posoudit rada pro reklamu. Citlivá záležitost je to ale v každém případě,“ potvrdil mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. I podle něj může takový billboard možná v některých případech řidiče přimět ke snížení rychlosti.


České dálnice podle Hanzelky nicméně nejsou nejrizikovějšími komunikacemi v zemi. "Mnohem více lidí umírá na silnicích nižších tříd. Zatímco na všech českých silnicích jich loni zemřelo 830, na dálnicích to bylo jen okolo třiceti lidí,“ dodal mluvčí.

Dušan Vrbecký TN.cz