Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Aktualizováno 28.9. 2010 11:12

V pražském tunelu Blanka se koná den otevřených dveří

Nyní probíhají v části tunelu Špejchar - Pelc -Tyrolka ražby posledního vzduchotechnického kanálu ze strojovny vzduchotechniky pod obě tunelové trouby.

Prostory pražského tunelu Blanka, informační tabule o zajímavých úsecích stavby a její konečné podobě mohou návštěvníci zhlédnout v úterý v rámci dne otevřených dveří. Ten se koná od 9 hodin do 15 hodin odpoledne.

"Vstup je na Letné z ulice Milady Horákové v blízkosti tréninkového stadionu Sparty," informuje pražský magistrát.
Návštěvníci si mohou podle svých fyzických dovedností vybrat mezi třemi okruhy prohlídky. 


První okruh je dlouhý 0,8 kilometru a nejméně náročný. Jedná se o prohlídku hloubeného tunelu u vstupu na Letné a nahlédnutí do ražené části. 

 

ČTĚTE TAKÉ:

V pražském tunelu Blanka se koná den otevřených dveří


V případě druhého okruhu, který měří 1,5 kilometru, se návštěvníci vydají po náročném terénu. Součástí této trasy je i prohlídka budoucí strojovny vzduchotechniky. 

 


Ti nejodvážlivější mohou vyzkoušet třetí trasu z Letné do Troje. Je dlouhá 3,5 kilometru a navazuje na střední okruh.
Kromě samotného výletu do podzemí se zájemci dozví podrobnosti o stavbě hloubených tunelů na Letné a ražbě tunelů vedoucích do Troje. Nebude chybět ani ukázka postupu ražby a strojů používaných při stavbě tunelů. 


Pražský magistrát v této souvislosti upozorňuje na bezpečnostní opatření. Návštěvníci s dětskými kočárky, koly a bruslemi do tunelu nesmí. Pro výpravu do podzemí doporučuje navíc sportovní obuv a vhodné oblečení. 


Nyní probíhají v části tunelu Špejchar - Pelc -Tyrolka ražby posledního vzduchotechnického kanálu ze strojovny vzduchotechniky pod obě tunelové trouby. Pokračují izolační práce a definitivní obezdívky na obou tunelech. V části Myslbekova – Prašný most začala ražba vzduchotechnického kanálu. 


Tunel Blanka je součástí severozápadní části Pražského okruhu a má stát přibližně 25,8 miliardy korun. Je jednou z největších tunelových staveb svého druhu ve střední Evropě a finančně i rozsahem je srovnatelný pouze se stavbou prvních úseků metra. Celý úsek financuje hlavní město ze svého rozpočtu. Dokončení projektu se předpokládá v roce 2012.

 

Mediafax

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.