Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 30. 12. 2014
Občerstvení

Silvestr bez chuťovek si neumíme představit, ukázal průzkum

Jednohuby podle Ládi Hrušky
Zdroj: TV Nova

Devět z deseti lidí v Česku si připravuje na silvestrovský večer jednohubky, čtyři pětiny se neobejdou bez různých slaných pochutin jako například brambůrku a krekrů. V žádné společnosti o půlnoci nechybí šampaňské nebo šumivé víno.

Vyplývá to z průzkumu, který si nechal provést obchodní řetězec Tesco. Tradiční čočku pro dostatek peněz v nadcházejícím roce má k novoročnímu obědu necelá polovina lidí.


Dvě třetiny respondentů v prosincovém průzkumu uvedly, že za silvestrovské pohoštění utratí od 250 do 1000 korun. V 90 procentech rodin nechybí v poslední večer roku na stole jednohubky. Různé slané pochutiny jako chipsy, krekry, tyčinky či oříšky mají čtyři pětiny lidí.


Ženy jsou podle průzkumu při přípravě silvestrovského pohoštění kreativnější než muži. Dvě třetiny z nich uvedly, že chystají speciální silvestrovské menu.


Za alkohol na oslavu konce roku utratí polovina lidí do 250 Kč. Čtvrtina za něj vydá v průměru 500 Kč, jedna pětina tuto částku přesáhne, vyplývá z průzkumu, který pro Tesco začátkem prosince provedla firma Perfect Crowd.


"V období Vánoc a také při příležitosti oslav nového roku dávají lidé přednost kvalitním vínům a sektům prémiových značek a nehledí příliš na cenu," uvedl mluvčí Teska Jiří Mareček. Za celý rok řetězec prodá několik milionů lahví, přičemž jedna třetina se prodá v prosinci.


Zvýšený zájem zákazníků v těchto dnech zaznamenávají také lahůdkáři. V jednom kole jsou v těchto dnech například pracovníci přerovského Bistra Vítěz. "Objednávky fičí stejně jak před Vánocemi. Lidé kupují hlavní mísy, chlebíčky a saláty," řekl dnes provozovatel výrobny lahůdek Michal Vrba, podle kterého zakázek je mnohem více než v běžném období, kdy firma vyřizuje objednávky na výrobu lahůdek pro svatební či smuteční hostiny nebo na firemní oslavy.

tn.cz / ČTK

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.