Klávesové zkratky na tomto webu - rozšířené Na obsah stránky Na hlavní stránku Přejít do sekce Red Přejít na sekci Sport Přejít na sekci Magazín Přejít na sekci Blogy Přejít na web nova.cz
Přihlášení »  |  Registrace »
aktualizováno 18:10 8.3.2012

To nejlepší z autosalonu v Ženevě. PODÍVEJTE SE!

Ženeva
Foto: Oficiální zdroj
Sdílet Přidat názor

Ženevský autosalon ukončil část pro odborníky a novináře a brány se otevřely pro veřejnost. Můžeme tedy rekapitulovat, co nejdůležitějšího se tady objevilo.

Nejzajímavější trend – každému něco

reklama


Minulé roky jsme se divili nad každým hybridem a elektromobilem. Teď na autosalonu v Ženevě nacházíme jiný fenomén. Značky vyrábí auta jen pro hrstku lidí.


Vezměme si třeba takový Ford a jeho současný velmi oblíbený model Fusion. Jeho následovník se jmenuje Ford B-Max. Nejen. Ten se tento týden oficiálně představil a z klasického hatchbacku se stalo malé MPV. Ale Ford už oznámil, že B-Max nebude jediný. Starý model teď rozdělí do dvou nových vozů.

 

Ženevský autosalon
 - Všechny novinky z Ženevského autosalonu v jednom článku


Stejně tak je na tom i Citroën. Ten postupně zavádí spousty nových modelů do speciální luxusnější řady DS. Souběžně s C3 se vyrábí DS3. Souběžně s C4 se vyrábí DS4. A C5 má luxusní model DS5. A k tomu přišly verze Racing pro fanoušky rychlých a tvrdých aut.


Podobně se můžeme dívat i na značku Audi, BMW nebo Mercedes.

 

Nejekologičtější auta


Na výstavě bylo tolik hybridů, elektromobilů a podobných strojů na alternativní pohony, že to bylo až nepříjemné. Dokonce to už i obtěžovalo. Hybrid? To nikoho nezajímá. To je dnes už standard. Elektromobil? Pokud nepojedou tahle auta dál než 200 km, také už se nad nimi nikdo nepozastaví.

 

Podívejte se na galerii konceptů nejznámějších designérů světa:

Koncepty ženevského autosalonu - 2 Otevřít fotogalerii1/9


Jaké auto je tedy to nej? Pomiňme elektromobily, hybridy i auta s palivovými články. Pojďme se podívat na klasický spalovací motor. Nás nejvíc zaujala zpráva ze stánku Hondy. Ještě letos nabídnou do nové generace modelu Civic turbodieselový motor 1.6 i-DTEC, který v kombinaci spotřebuje jen 3,6 l nafty na 100 km.

 

Vypouštěné emise CO2 tedy klesly na 95 g/km. I když přesná čísla výkonu ještě neznáme, Honda hovoří o nejlehčím a nejkompaktnějším nafuku na trhu.

 

Nejošklivější auto


Byly doby, kdy s přehledem kategorii o nejošklivější auto vyhrávaly ruské a korejské vozy. Tahle doba je pryč. Na autosalonu se ukázalo, že ošklivá auta teď produkují renomované značky, stejně jako laciné firmičky. Dost křivých úsměvů si vysloužila Dacia Lodgy, ale stejně se lidé tvářili na stánku Toyoty u konceptu FT-Bh.


Ale že i mistr tesař někdy nemá svůj den, ukázal koncept Bertone Nuccio, který připomněl design osmdesátých let minulého století, kdy design zcela převážil nad jakoukoli praktičností a placaté auto prostě muselo být tak placaté, že i aktovka se sem sotva vešla. Dost rozruch vzbudil i nový Mitsubishi Outlander, ale nejvíc se lidé divili na stánku Bentley i jeho terénního konceptu. Auto s ohromnými kruhovými světly a pod nimi druhými kruhy vstup vzduchu vypadalo trochu nejapně. Až moc na ty peníze, kolik by takové auto stálo.

 

Bentley EXP 9 F - 4
Foto: Oficiální zdroj

 

Nejhezčí auto


Takový tlak, jaké zažila skleněná ohrádka kolem stánku Ferrari, jsme už dlouho nezaznamenali. Nové Ferrari F12berlinetta je opravdu famózní automobil. Stejně tak se nám ale líbil i koncept Italdesign Giugiaro Brivido. Auto, které na rozdíl od Bertoneho nezapomnělo na cestující, a kdyby se našly peníze, mohlo by klidně druhý den začít sjíždět z výrobní linky. Velmi pěkný návrat ke klasice let minulých představil koncept Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante. My ale dáváme nejvyšší známku námi už dříve favorizovanému Infiniti Emerge-E. neskonale dynamické a přitom stále jednoduché tvary tu dávají celek, který by chtěl mít v garáži asi každý.

 

Infiniti Emerg-E - 4
Foto: Oficiální zdroj

 

Největší bomba


Velká bomba ale vybuchla i ve zdánlivě nezáživném zákulisí. Koncern Peugeot-Citroën (PSA) se dohodl s americkým koncernem General Motors, který je americkou i světovou jedničkou ve výrobě aut. GM koupí sedmiprocentní podíl v PSA (asi za 450 milionů dolarů) a bude tak druhým největším akcionářem francouzského koncernu. Co jim to přinese? Budou společně vyvíjet platformy, na které si budou stavět vlastní auta a v budoucnu by se mohly francouzské vozy přes GM dostat do USA a naopak. Gigant je tak ještě gigantičtější, a pokud to bude fungovat, můžeme se dočkat zajímavých výsledků.

27,42
27,47
19,85
19,88
33,33
33,39
22,46
22,50
další měny

Hlavní zprávy

vyberete si?

Auta a dodávky za pár tisícovek! Ministerstvo nabízí majetek

Prodej nepotřebného majetku

Ministerstvo vnitra se opět zbavuje majetku, o němž úředníci usoudili, že už ho resort nikdy nebude potřebovat. K mání jsou proto auta, ...

 Celý článek

Hlavní zprávy

Prodej nepotřebného majetku
vyberete si?

Auta a dodávky za pár tisícovek! Ministerstvo nabízí majetek

Ministerstvo vnitra se opět zbavuje majetku, o němž úředníci usoudili, že už ho resort nikdy nebude potřebovat. K mání jsou proto auta, ...

 Celý článek
galerie
Poolympijské Soči - město duchů
smutný pohled

OBRAZEM: Ze Soči je město duchů, popraskaného asfaltu a toulavých psů

Mladý ruský bloger a fotograf Alexander Valov poslal světu pohlednici z olympijského Soči. Pár týdnů po sportovním svátku pod pěti ...

 Celý článek
Počasí_srážky
bláznivé počasí

Českem se přehnala vlna BOUŘEK A KRUPOBITÍ!

Česko po Velikonocích sužují bouřky a krupobití. Voda vyplavila sklepy a zničila cesty a dnes to nebylo o nic lepší. Přihnalo se to ...

 Celý článek
reklama
reklama

Komunikujte přes ICQ pohodlně z jednoho místa

Nové ICQ nabízí spoustu VÝHOD, které vám ulehčí vaši komunikaci s přáteli. Chat, SMS zprávy zdarma, audio i video hovory, nově i komunikaci s přáteli na Facebooku a Gmailu!

reklama