Výrobci aut se snaží stále ve větší míře nasazovat do výroby auta na elektrický pohon. Přispívat ke snížení emisí chtějí jak tradiční automobilky, tak i nově vznikající společnosti. Kromě klasických osobních aut se stále častěji objevují i elektrické závodní a sportovní vozy.
Že jsou elektromobily budoucností o tom už není pochyb. Automobilky proto představují jeden nový model za druhým. Konkurovat tradičním firmám se teď rozhodl italský start-up AEHRA.
Eleganci, kterou jsou Italové světově proslulí, se snaží vdechnout i do nových strojů. Vzhled tohoto vozu měl na starost bývalý designér automobilky Lamborghini. Před výkonem kladou větší důraz na aerodynamiku, kterou testují na vlastní kůži.
"Aerodynamika má na vozidlo obrovský vliv z hlediska ovladatelnosti, bezpečnosti, pohodlí, tichosti a celkově z hlediska udržitelnosti. Protože vozidlo, které má dobrou aerodynamiku, spotřebuje méně energie a má tedy větší dojezd," uvedl spoluzakladatel AEHRA Sandro Andreotti.
Při navrhování karoserie vozů AEHRA upustili od ostrých hran, které v posledních letech nejen sportovním vozům dominovaly. Přechod k jemnějším tvarům prý pocítí i cestující.
"Přední část tohoto vozu je velmi neobvyklá. Vidíte, že se výrazně zkrátil přední převis, protože se snažíme mít dlouhý rozvor a krátký přední i zadní převis, aby zůstalo mnohem více místa a prostoru pro cestující a řidiče," řekl ředitel start-upu Hazim Nada.
Na elektrovlnu naskakují i tradiční automobilky. Na nedávném pařížském autosalónu se třeba v plně elektrickém provedení představil Rolls Royce. Už dříve se svými sportovními elektromobily přišly třeba BMW, Lexus nebo McLaren.
Začínají se objevovat také automobily na vodík. Jde sice o velmi ambiciozní a nákladné projekty. Zástupci firem ale věří, že i takové vozy se na silnice brzy ve větší míře dostanou.