Mlha, námraza a zima za dveřmi. Silnice jsou kluzké a nebezpečné, a tak už museli vyrazit do terénu i silničáři. Pro ně bude nadcházející sezóna nákladnější než ty předešlé a to kvůli zdražujícím posypovým materiálům.
Silničáři už přepnuli na zimní mód. V neděli poprvé vyrazili do terénu. V ranních mlhách už to na mostech a v lesích namrzalo a klouzalo.
Na dálnicích už máme připraveno více než 50 tisíc tun soli a 221 sypačů. Řidičů a dispečerů máme víc než 800, aby se mohli střídat v nepřetržitých službách," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Třeba jen na Vysočině se bude o 4 700 kilometrů silnic starat na 140 sypačů a desítky kusů další techniky. Sklady posypových materiálů se už plní, a to nejen ty cestářské. Připravena na zimu musí být i města. Hory soli můžete vidět například v Jihlavě. Už nyní na hromadách leží tisíce tun a další sůl se bude navážet.
Jenže městské kasy kvůli tomu letos pořádně zapláčou. Ceny posypových materiálů totiž podražily. Třeba u soli je to o 500 korun na jedné tuně. "Loňská zima nás stala devět milionů. Pokud by zima byla stejná, tak díky navýšení cen by byla o 20 procent dražší," upozornil mluvčí Služeb města Jihlavy (SMJ) Martin Málek.
Všichni svorně tvrdí, že jsou dostatečně připraveni. Až první sníh ale ukáže, jestli tomu tak opravdu je.