pandemie koronaviru

Nákupy online jsou za pandemie hitem. Nápor je větší než o Vánocích!

Klára Pospíšilová
Klára Pospíšilová
Publikováno 7. 6. 2020
Téma:

Pandemie mění nakupování Čechů. Obchodní centra a kamenné prodejny se staly téměř místy duchů, zato internetové obchody čelí nákupnímu šílenství. Řada e-shopů hlásí nárůst tržeb až o stovky procent. Náporu zásilek tak čelí i přepravní společnosti, které je nestíhají včas doručit.

Situace horší než o Vánocích. Podle doručovatelů během karantény balíčky z internetových obchodů objednávalo snad celé Česko.


"Balíčky se zdvojnásobily, možná i ztrojnásobily v počtu, nestíhali jsme vůbec, byli jsme strašně zavaleni,“ potvrdila doručovatelka PPL Jitka Sumková.


Přepravní společnosti během pandemie koronaviru prý nejvíc rozvážely zásilky s oblečením nebo botami.

 


 
Internetovým obchodům s oblečením a galanteriím se zvedly prodeje o 130 %. Největší boom ale zažily lékárny. Přes internet Češi utratili téměř o tři sta procent víc než normálně. Zájem byl především o dezinfekce.


"Provoz na našem webu byl dvojnásobný a velmi se podobal vánoční sezoně,“ řekla Pavla Hobíková z Mall.cz.


"Během koronaviru jsem nakupovala úplně extrémně, a to především oblečení a potřeby do domácnosti,“ odpověděla TV Nova jedna z dotázaných.


"Lidé byli přece jenom ve stresu, byli frustrování v uspokojování svých potřeb a touto cestou si kompenzovali to, čeho se jim nedostávalo,“ tvrdí psycholog Karel Humhal.

 

 


Podle statistik během koronakrize vznikalo až 270 nových e-shopů týdně. Naopak méně zákazníků je stále v obchodních centrech. Podle psychologů bude ještě trvat, než se do nich lidé vrátí.


"Ještě jsem v obchodním centru nebyla, protože se bojím. Jsou prázdnější. Myslím, že ještě pořád mezi lidmi panuje strach,“ dodala dotázaná žena.


Řadě lidí také při nakupování vadí roušky, přitom na internetu si můžou nakoupit v pohodlí domova a bez pokrývky úst.

ls TN.cz