co bude jiné?

Česká pošta přesune stovky poboček. Připravuje i další změny! PŘEHLED

Česká pošta - 4
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml
Ilustrační foto
Kateřina Sejková
Kateřina Sejková
Publikováno 19. 2. 2020
Téma:

Česká pošta připravuje řadu změn, které by měly zefektivnit její služby. Představila je ve středu na svých webových stránkách. Zaměří se například na pobočky, z nichž čtyři stovky přesune na nová místa, anebo na úspěšnější doručování balíčků.

Státní podnik označil svou proměnu za největší za poslední desetiletí. Proces transformace, který započal loni, by měl trvat tři roky. Cílem je zefektivnění fungování, zajištění lepších služeb pro zákazníky nebo zlepšení podmínek pro zaměstnance. Změny se tak dotknou mnoha oblastí.

 

Pobočky

"Část poboček převádíme na třetí subjekty v rámci projektu Pošta Partner, přičemž cílovým stavem by mělo být 1500 franšíz, provozovaných obcemi, fyzickými či právnickými osobami," uvedl ředitel divize státní poštovní služby Miroslav Štěpán.

 

"Přemýšlíme také například nad přesunem zhruba 400 poboček na nová, vhodnější místa. Například do obchodních a byznys center," doplnil a dodal, že pošta plánuje rozšířit také tzv. Balíkovny. Cílem by měl být výdej balíků expresní službou nejen na poštách, ale i mimo pobočky ve smluvních provozovnách.

 

 

"Jejich umístění bude tam, kde je velká koncentrace zákazníků. V současnosti hledáme vhodného partnera, se kterým bychom na provozu externích výdejních míst spolupracovali," vysvětlil Štěpán.

 

Balíky

Služba Balík do ruky je jednou z nejkritizovanějších ze strany zákazníků České pošty. Od transformace si podnik slibuje nárůst úspěšnosti této služby nad 90 procent. "Plánujeme posílení doručovací sítě ve spolupráci se start-upovými partnery či zavedeme digitální komunikaci při doručování balíků," vysvětlil ředitel divize logistické služby Petr Cinkl.

 

"Plně digitalizovaní při komunikaci se zákazníky budeme v roce 2021," upřesnil. Plánované změny by měly také výrazně zjednodušit práci doručovatelů balíků.

 

Zaměstnanci

Cílem transformace je i zlepšení podmínek pro zaměstnance České pošty. "Připravujeme nové programy pro kariérní růst a v neposlední řadě narovnáváme nevyhovující platové podmínky. V současné době se nám podařilo dohodnout se s odbory a od 1. dubna našim zaměstnancům zvýšíme mzdy," uvedl ředitel divize finančích služeb Martin Paruch.

 

V únoru Česká pošta zavedla systém dvourychlostního doručování. Podrobnosti se dozvíte v reportáži TV Nova:

TN.cz