Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

včasné doručení

Do Vánoc zbývají jen dva měsíce! Do kdy objednat dárky, aby vám přišly?

Poštovní depo
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek
Roman Dolejský
Roman Dolejský
Aktualizováno 24.10. 2019 10:34

České doručovací společnosti se již pilně připravují na náročný vánoční provoz. Oproti minulému roku očekávají další nárůst počtu zásilek a balíků. Redakce TN.cz oslovila přesně dva měsíce před Štědrým dnem největší přepravní společnosti, aby zjistila, jak zajistí včasné doručení zásilek. Některé firmy sdělily i termíny, do kdy bude nejpozději možné poslat balíček, aby na Vánoce nechyběl pod stromečkem.

Česká pošta se na vánoční nápor zásilek připravuje již od konce léta, kdy rozjíždí náborovou kampaň na brigádníky. Zatím však nemá stanovený "rozhodný den", tedy termín, do kdy mají lidé podat zásilku tak, aby se stihla objevit pod stromečkem. Loni to bylo 18. prosince.


"Česká pošta každoročně eviduje nárůst balíků v předvánočním období, což souvisí s narůstající oblibou nakupování přes e-shopy. Meziročně také vzrůstá počet zásilek doručovaných z Číny. Také v letošním roce proto očekáváme v předvánočním období nárůst přepravovaných zásilek," uvedl mluvčí pošty Ivo Vysoudil.

Anketa

Kupujete dárky k Vánocům v e-shopech?

Hlasovalo 2443 lidí.

Zásilkovna letos otevřela tři nová depa a případně se chystá nabírat brigádníky. Nárůst počtu balíků začíná na přelomu října a listopadu, největší nápor je ve dnech před Vánoci.


"Z dosavadního vývoje počtu zásilek v tomto roce usuzujeme meziroční růst mezi 80 až 100 procenty. Letošní rok i hlavní sezona pro nás tedy budou opět rekordní," sdělil výkonný ředitel Zásilkovny Ondřej Žák. Oproti normálu se podle něj v předvánočním období přepraví o až čtyřikrát více zásilek.


"Letos doporučujeme e-shopům, aby nám zásilky předali nejpozději 17. prosince, pokud je dovezou až na podací depo, pak 18. prosince. Doporučujeme také, aby si zákazníci zkontrolovali, zda je zboží skladem a kdy ho je e-shop schopen expedovat," doplnil Žák.

 


Společnost DPD se na vánoční sezónu připravuje již od první polovina roku. V předvánočním čase navýší počet kurýrů na 1100, což je asi o 200 až 250 více než ve zbytku roku.


"Letos jsme vybavili kurýry novými skenery a dokončujeme také výměnu moderních platebních terminálů. Máme také otevřeno 800 výdejních míst PICKUP, která doplňují naše rozvozové kapacity a kam je možno zásilky přímo adresovat, nebo následně přesměrovat," přiblížil generální ředitel a jednatel DPD CZ Miloš Malaník.


Nárůst balíků společnost pociťuje již nyní. "V průběhu sezóny se objemy navýší až o 60 procent. oproti normálu. První špičku očekáváme poslední úterý v listopadu," dodal Malaník.

 


S až trojnásobným počtem balíků oproti normálu se bude muset potýkat GLS. Kritický je i druhý prosincový týden, kdy mnohým lidem přijde výplata. Nejpozději do léta společnost přijímá a školí nové stálé zaměstnance, v případě potřeby spoléhá na brigádníky.


"Letos jsme také investovali do rozvoje centrálního třídicího uzlu a většiny dep, zdvojnásobili jsme i naši síť výdejních míst – GLS ParcelShopů – kterých máme už téměř 500," zmínil ředitel společnosti Pavel Včela. Aby měli lidé jistotu, že se objednaný dárek dostane pod stromeček, měli by zboží objednávat nejpozději v týdnu mezi 9. a 15. prosincem.

 

 

 

Také PPL letos na předvánoční sezónu předpokládá oproti loňské sezóně další nárůst balíků, a to celkově o 10 procent. "Růst očekáváme zejména u zásilek B2C, a to o 20 procent, kde neustále stoupá trend objednávání vánočních dárků přes internet," řekl marketingový ředitel PPL Milan Loidl.


Kurýři společnosti by měli být schopní doručit všechny balíky odeslané nejpozději 16. prosince. "U zásilek podaných později se snižuje pravděpodobnost dodání včas o 80 procent. Pokud se stane, že balík nedorazí do 23. prosince, příjemci je mohou očekávat nejdříve 30. prosince. Na 27. prosince je totiž stanoveno provozní volno," vysvětlil Loidl.

 


I PPL rozjela rozsáhlou náborovou kampaň, aby se dokázala vyrovnat s vyšším předvánočním pracovním tempem. Láká nejen stálé pracovníky, ale i brigádníky. "Letos jsme vytvořili netradiční náborovou kampaň v podobě komiksových videí. Věříme, že tento formát zaujme nové lidi a blíže jim přestaví náplň jednotlivých pozic v provozu i v rámci rozvozu," doufá Loidl.
 

Redakce TN.cz oslovila i přepravní společnost Geis, ta se však zatím k přípravám a termínům, do kdy budou schopné před vánocemi doručit dárky, nijak nevyjádřila.
 

Prodejci se zásobí zbožím na Vánoce, celníci se zaměřil na padělky hraček. Podívejte se na reportáž TV Nova ze začátku října:

TN.cz