Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Zveřejnili náklady

Drahoše stála kampaň 50 milionů! Topolánek dal sám 7,4 milionu

Prezidentští kandidáti
Zdroj: TN.cz
Kandidáti zveřejnili náklady na kampaň (ilustrační foto)

Většina prezidentských kandidátů už zveřejnila náklady na předvolební kampaně. Účetnictví zatím nedodal jen prezident Miloš Zeman, čas má do pondělní půlnoci. Nejvíce do kampaně investoval Jiří Drahoš, následován Michalem Horáčkem.

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš investoval do kampaně před prezidentskými volbami téměř 50 milionů korun. Jako výdaje vykázal 49,97 milionu, z toho 46,7 milionu byly penězní dary, zbytek tzv. bezúplatná plnění - např. za práci jeho týmu či reklamu. Sám investoval 76 300 korun.

 

Druhou nejdražší kampaň vedl textař a podnikatel Michal Horáček, který si ji celou platil sám. Celkem ho stála 39,9 milionu korun,  bezúplatná plnění vyúčtoval Horáček na 271 tisíc. Na "třetí místo" se s 18,1 miliony korun zatím dostal bývalý premiér Mirek Topolánek. Sám do kampaně investoval 7,4 milionu.

 

Diplomat Pavel Fischer dodal zprávu o financování v písemné formě. Kampaň ho stála asi 8,4 milionu, z toho více než 7 milionů tvořily dary. Lékaře Marka Hilšera vyšla předvolební kampaň na 1,8 milionu korun, většinu ale tvořila bezúplatná plnění a darem dostal asi 455 tisíc.

 

 

Bývalý šéf Škodovky Vratislav Kulhánek, který skončil poslední, zaplatil za kandidaturu 7,4 milionu korun. Většinu investoval Pavel Sehnal, mecenáš strany ODA, za níž Kulhánek kandidoval. Hudebník Petr Hannig vyčíslil svou kampaň na necelých 130 tisíc korun, Jiří Hynek na 730 tisíc.

 

Údaje vyplývají ze zpráv o financování, které uchazeči o Hrad poskytli Úřady pro dohled nad financováním politických stran. Jako jediný zatím náklady na kampaň nezveřejnil prezident Miloš Zeman, čas má do konce dubna, tedy do pondělní půlnoci.

epa TN.cz