Nastartujme Česko

E-shopy v době pandemie: Zákazníci po nás chtěli třeba i detonátor

Karel Kopeček
Karel Kopeček, Tatiana Skoumalová
Aktualizováno 20:30
22.4. 2021 17:45

Nárůst o desítky až stovky procent, boj o to, kde sehnat nedostatkové zboží pro zákazníky i tisíce hodin, které strávili programátoři na inovacích. Takovým vývojem prošly internetové obchody za poslední rok. Ve čtvrtečním pořadu Nastartujme Česko o tom hovořili šéfové významných e-shopů.

Nárůst poptávky o desítky až stovky procent zaznamenaly od začátku pandemie díky zavřeným kamenným obchodům e-shopy. Podle šéfů významných hráčů na trhu internetových obchodů se za poslední rok nakupování a vývoj e-shopů posunuly o šest let do dopředu. E-shopy musely výrazně posílit také poradnu a servis pro zákazníky, například u oblečení.

 

V pořadu Nastartujme Česko o tomto trendu mluvil i komerční ředitel MALL Group Jakub Střeštík. "Došlo k neskutečně dramatickému posunu. Odliv zákazníků na online prostředí byl velmi rychlý, dramatický a drastický. Neslo to s sebou pozitiva ale i nástrahy," popsal Střeštík.

 

 

V rámci prvního lockdownu na tuto anomálii mnohé e-shopy ani dodavatelé nebyli připravení. "Navíc se nyní také prodává sortiment, který se přes internet předtím neprodával," popisuje Střeštík. Vzrostl zájem o webkamery, domácí potřeby, šicí stroje nebo třeba i trampolíny. Někteří zákazníci se prý také snažili sehnat detonátor v tužce Jamese Bonda. 

 

Dalším hostem Nastartujme Česko byl obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský. "Pandemie dokázala, že není možné online svět nevnímat a je potřeba se na něj přesunout," zdůrazňuje Pilský. Evropa se podle něj posunula v digitalizaci dopředu minimálně o šest let.

 

 

"Ten nárůst ale znamenal velký nátlak na náš sklad a logistiku," zmiňuje Pilský. Podle něj také klesl prodej mobilních telefonů, ale oproti tomu rostl prodej televizí, tabletů a počítačů. Zákazníci budou podle něj z nárůstu e-shopů těžit, protože mají větší možnost si vybrat.

 

Pandemie změnila také nakupování oblečení. "My jsme móda a ta potřebuje být někam nošená. A tím, že se život na ulicích zpomalil, tak u nás růst nebyl. Na začátku pandemie byl spíš zásadní pokles," říká ředitel ZOOT.cz Milan Polák. "Lidé si módou spíš dělají radost. Doba, kdy jsme si kupovali oblečení, abychom nezmrzli, je pryč," myslí si.

 

 

Koronavirová krize přinesla na internetové obchody i nové produkty. "Kromě zábavných roušek jsme přidali jsme na web s oblečením například i vitamíny," říká Polák. A tomu, že se mnoho lidí přesunulo z práce na homeoffice odpovídá také poptávka oblečení. "Zaznamenali jsme obrovský nárůst v kategorii teplákových souprav a spodního prádla," dodal na závěr.

 

To nejdůležitější z rozhovoru shrnula TV Nova v reportáži:

 

Sledujte zpravodajství TV Nova i na portálu VOYO, kde najdete přímé přenosy i záznamy Televizních novin.

VOYO

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

TN.cz