Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

nehoda u Mariánských Lázní

Vykolejený vlak odklidili hasiči! Náklad se z něj musel vysát

František Nyklas
František Nyklas
Aktualizováno 31.7. 2019 21:42

Hasičům už se podařilo vyprostit poslední vykolejené vagony nákladního vlaku, který v neděli havaroval blízko Mariánských Lázní na Chebsku. Drážní inspekce teď prošetřuje, jestli strojvedoucí, který jel zřejmě se soupravou příliš rychle, byl o snížené rychlosti v daném úseku dostatečně informován.

Nasazení sacího bagru se ukázalo jako klíčové. Jeden vagon s nákladem vápence vážil kolem devadesáti tun. Jeřáb s ním nepohnul. Náklad se musel vysát a vagony odlehčit. Ne u všech se ale tato technika dala použít.

 

 

"Proto hasiči pomocí autogenů - paličských zařízení - skutečně museli odstranit některé kontejnery, které se samostatně sundali z torz těch vagonů," řekl mluvčí hasičů Jan Čihák. Jeřáb pak s nimi dokázal manipulovat. Vagony odklízely i vyprošťovací tanky.

 

Poškozené koleje se teď začnou opravovat. Po nehodě ředitel Správy železniční dopravní cesty uvedl, že strojvedoucí zřejmě trojnásobně překročil povolenou rychlost. V místě nehody byla snížena na 30 kilometrů v hodině.

 

"Strojvedoucí nesprávně nebo nedostatečně asi nastudoval příslušnou dokumentaci a nepřizpůsobil jízdu," řekl Zdeněk Škvařil, člen představenstva ČD Cargo. Podle webu zdopravy.cz, ale nemuseli být strojvedoucí o snížené rychlosti dostatečně informováni. Jezdilo se tam prý rychleji. Dva dny před nehodou tam měl dokonce málem vykolejit osobní vlak.

 

"Rychlost jsme měli odhadem tak 70-75 kilometrů v hodině. Tak jsme do toho vletěli. Fíra tam nasypal brzdu. Z hlediska převrácení tam chybělo tak 5 kilometrů za hodinu do katastrofy," řekl cestující a železniční konstruktér.

 


Správa železniční dopravní cesty pak bude schopna zjistit rozsah poškození kolejí a určí postup oprav. "Všechny tyhlety informace byly i v tabulkách traťových poměrů, že jsme o tom dostatečně a včas informovali," řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

 

"Samozřejmě se budeme zabývat i tím, jaká byla stanovená maximální rychlost a které dokumenty ji stanovují," řekl Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce. Strojvedoucího kriminalisté ještě nevyslechli. Neví tedy, jestli přizná vinu nebo se bude bránit. Ten případ policie zatím šetří jako obecné ohrožení z nedbalosti.

klma tn.cz / TV Nova