Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Dejte si pozor!

Internetem se šíří podvodné poukazy! Lákají zákazníky Penny, Tesco i Lidlu

Obchodní řetězce
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto
Jan Pánik
Jan Pánik
Aktualizováno 19.11. 2019 16:24

Obchodní řetězce varují své zákazníky před podvodnými poukazy, které se šíří po sociálních sítích. Podle Penny Marketu jde o falešnou soutěž, která láká na výhru 20 tisíc korun za vyplnění dotazníku. Uživatelům facebooku a whatsappu se objevují falešné poukazy také do řetězců Lidl a Tesco.

"Chceme vás upozornit na další vlnu podvodných soutěží o 20 tisíc korun za vyplnění dotazníku, které teď kolují internetem. Stejně jako v minulých případech se jedná o podvod," varuje na sociálních sítích Penny Market.

 

Řetězec zároveň lidem důrazně doporučuje, aby na odkazy v žádném případě neklikali a nevyplňovali žádné informace. Podvodníci se však vydávají také za další řetězce. Na internetu tak lze narazit na falešné poukazy Lidlu a Tesca. 

 

 

Útočníci nejprve lidem nabízí prostřednictvím sociálních sítí kupóny od 2000 do 20 000 korun. Oběť se následně snaží nalákat na výhru iPhonu. Abyste však mohli vyhrát, musíte poslat SMS. Ta je ale samozřejmě zpoplatněná, vysvětluje antivirová společnost Avast.

 

 

Podvodné poukazy se šíří prostřednictvím facebooku a whatsappu. Pamatujte však na to, že vám nikdo nedá nic zadarmo. "V tomto případě zaplatíte zpoplatněnou SMS a navíc ohrozíte i své blízké, tím že jim podvod přepošlete," dodává antivirová společnost. 

 

Nejde však o první podvod, ve kterém pachatelé zneužili značky obchodních řetězců. Například v minulém roce podvodníci lákali na kopón do Lidlu v hodnotě 1500 korun a na dárkovou kartu v hodnotě 1000 korun. A to vše samozřejmě "zdarma". Více v reportáži televize Nova:

 

TN.cz