Falešné lákadlo

Lidl a Penny varují před podvodnou soutěží! Místo výhry strhne peníze

Podvodné soutěže - 1
Zdroj: Lidl
Lidl varuje před podvodným odkazem
Téma:

Obchodní řetězce Lidl a Penny Market varují před podvodníky, kteří zneužívají jejich jméno pro falešné soutěže. Zákazníkům v nich slibují poukázky na nákup v hodnotě 20 tisíc korun a snaží se získat jejich osobní údaje.

"Facebookem se opět šíří podvodná akce, se kterou ovšem nemáme nic společného. Zůstaňte prosím obezřetní a na podobné odkazy neklikejte a v žádném případě neposkytujte své osobní údaje," varoval Lidl na sociální síti a přiložil snímek podvodného odkazu.

 

Podvodníci slibují poukázku na 20 tisíc korun rodině, která odkaz sdílí. Pokud ho lidé rozkliknou, dostanou se na jednoduchou anketu, kterou mají vyplnit. Poté musí zadat své telefonní číslo, na které má údajný poukaz přijít. Místo toho si ale objednají "předplacený mobilní obsah" za 99 korun týdně.

 

Podle uvedených podmínek by se měla dát služba vypnout, pokud na dané číslo pošlete SMS ve tvaru Stop. Ihned po sdílení odkazu na facebooku už ale podvodníci získají první platbu. Penny Market pak kromě této falešné soutěže varuje i před dalšími, které mají zákazníky zařadit do slosování o výhry.

 

 

"Žádná taková soutěž neprobíhá, všechny naše soutěže probíhají pouze prostřednictvím našich oficiálních kanálů - tady na Facebooku, na webových stránkách penny.cz, na našem Instagramu, případně emailem, v letáku či na prodejně," uvedl obchodní řetězec v prohlášení.

 

Lidé by neměli na podvodné zprávy a odkazy, které se šíří především na facebooku a whatsappu, nijak reagovat. "Podvodné soutěže poznáte například podle neoficiální URL webové stránky či starého loga," doplnil Penny Market.

 

GALERIE: Podvodné soutěže

1
/
4
Zdroj: Lidl
Podvodné soutěže - 1

epa TN.cz