Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Publikováno 17. 3. 2019
CK Brouk

Majitel cestovky nekomunikuje, lidé už rok čekají na peníze!

Zdroj: TV Nova

Stovky klientů zkrachovalé cestovní kanceláře Brouk z Ústí nad Labem už rok marně čekají na odškodnění za zrušenou dovolenou. A to i přesto, že cestovní kancelář byla pojištěna proti úpadku. Problém je v tom, že její majitel nekomunikuje - ani s pojišťovnou, ani se soudy. Ty proto nemohly úpadek oficiálně potvrdit.

Slávek Chroust zaplatil loni v lednu jedenáctitisícovou zálohu za dovolenou v Chorvatsku pro pět lidí. Odjet na ni měli v srpnu, dva měsíce před odjezdem ale cestovka zkrachovala.

 

"Obrátili jsme se tedy na pojišťovnu, pojišťovna ukončila šetření z důvodu, že soud odmítl vyhlásit úpadek, protože jednatel nedoložil potřebné doklady," popisuje.

 

Dodnes se proto s dalšími stovkami klientů obracejí na všemožné instituce, aby jim pomohly získat zpět desítky tisíc za zrušené zájezdy. Jenže majitel cestovky nekomunikuje a úpadek proto nikdo nechce vyhlásit.

 

"Insolvenční návrh byl Krajským soudem v Ústí nad Labem i Vrchním soudem v Praze odmítnut. Úpadek pojištěného tedy nebyl zjištěn. Vzhledem k výše uvedenému pojistitel nemůže poskytnout pojistné plnění," uvedla pojišťovna.

 

 

Majitele cestovní kanceláře štáb TV Nova nezastihl ani u něj doma, ani v sídle jeho firmy. Podvedení klienti si ze situace dělají legraci, že prý před nimi dělá mrtvého brouka.

 

Poté, co se do problému vložila televize Nova, zareagovalo ministerstvo pro místní rozvoj. Tomu se postup pojišťovny nelíbí.

 

"My se domníváme, že pojišťovna v daném případě nároky zákazníků cestovní kanceláře uspokojit měla," míní mluvčí resortu Vilém Frček.

 

Ministerstvo se proto v nejbližších dnech obrátí na pojišťovnu, aby důvody, proč pojištění klientům nevyplatila, vysvětlila.

pez, Martin Kočárek TN.cz