"Zemanův kanál"

Megakanál Dunaj-Odra-Labe za 281 miliard se vyplatí, tvrdí studie!

Nákladní loď na řece ilustrační
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto.
Téma:

Megalomanský plán na propojení Dunaje, Odry a Labe se vyplatí! Tvrdí to studie proveditelnosti, jejíž autoři projekt dva roky zkoumali a která vyšla daňové poplatníky na 22 milionů korun! Celé propojení má stát 582 miliard korun.

“Výsledky ekonomického hodnocení ukázaly, že největší smysl má splavnění a propojení Dunaje a Odry. Labská větev koridoru z důvodu velmi vysokých investičních nákladů v podobě dlouhých plavebních tunelů snižuje efektivitu celého projektu. Na propojení Dunaje a Odry jsou náklady předběžně odhadnuty na 281 miliard,“ sdělil ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

 


Nadšení ministerstva dopravy poněkud mírní poslanec Miroslav Kalousek (TOP 09), který snahu o stavbu průplavu považuje za absurdní.

 

 

 


“Vzpomínám na studii, která “prokazovala” ekonomickou efektivitu pořádání Olympijských her v Praze. Nevěřil jsem ji. Téhle studii věřím ještě méně. Nemáme dobudovanou síť dálnic a vysokorychlostních tratí a chceme se pouštět do megalomanského projektu s kanálem?,“ ptá se Kalousek na svém twitterovém účtu.

 

 

Výsledky studie projedná ještě ministerská komise a poté je předloží vládě s návrhem navazujících kroků.

 


Snahy o propojení tří řek se datují nejméně do středověku. Všechny ale ztroskotaly v různých fázích příprav či zahájení. Naposledy začali se stavebními pracemi Němci v roce 1939 v Polsku, plány však přerušila válka. Současné snahy mají počátek v roce 1996, kdy vláda Václava Klase schválila usnesení o zabezpečení území pro splavnění Moravy, Odry a trasy koridoru Dunaj-Odra-Labe.

rod TN.cz