Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Česká pošta

Horor na České poště: Na balíky marně čekají senioři i matky s dětmi

Česká pošta - 4
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml
Ilustrační snímek
Roman Dolejský
Roman Dolejský
Publikováno 22. 9. 2019

Zklamání a promarněný čas. Redakci TN.cz se ozvala maminka na mateřské se dvěma dětmi a babička starající se o vnuka s autismem, kterým Česká pošta komplikuje život. Kvůli vytíženosti se obě ženy snaží nákupy řešit z domu, balíky jim ale doručovatelé málokdy dodají. Nakonec se i přes objednanou službu musely vydat na pobočku.

Paní Sandra z Prahy je na mateřské s dvouapůlletým synem, navíc se jí před asi třemi týdny narodilo další dítě, proto si nechávala všechny balíky doručit domů. Často využila služeb České pošty.


Z jedenácti balíků za poslední dva roky, u nichž se jí podařilo dohledat poštovní kódy, se podle údajů pošty povedlo napoprvé doručit jen čtyři, pátý si prý paní Sandra nechala na poště uložit na vlastní žádost.


Zbylých šest nebylo napoprvé doručeno, dva se k ní dostaly až po telefonátu na poštu. Čtyři si nakonec vyzvedla na pobočce. "Štve mě ten přístup, že si zaplatím za službu doručení domů a stejně si musím pro balík jít, vystát si tam frontu a strávit tam čas a táhnout se s balíčkem domů. Vím, že cokoliv si objednám přes Českou poštu a nechám zaslat domů, že to nebude doručeno a buď budu muset jít na poštu, nebo to reklamovat," povzdechla si paní Sandra.

 


"Ve výjimečných případech opravdu dochází k uložení zásilky na poště, a to z důvodu překážky na straně pošty. Tyto případy jsou zapříčiněny nedostatečnou kapacitou zaměstnanců. Klienti však mohou zažádat o znovudoručení své zásilky, která je jim dodána v nejbližším možném termínu. Vyloučit samozřejmě nemůžeme ani lidské pochybení. Zaměstnanci, kteří se záměrně nepokusí zásilku doručit, však musejí počítat s postihem," ubezpečil mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.


Podobnou zkušenost má i téměř sedmdesátiletá paní Jiřina z Prahy. Ve svém věku má již potíže s chůzí, navíc pomáhá své dceři starat se o syna s autismem. Vzhledem ke zdravotnímu stavu a časté vytíženosti se paní Jiřina také snaží řešit nákupy na internetu, aby dostala balík až domů. V mnohých případech musí využít i služeb České pošty.

 

Anketa

Jste spokojení s doručováním zásilek Českou poštou?

Hlasovalo 5337 lidí.


"Tak nespolehlivé dovozy balíků, jako poslední asi tři roky, jsem za celý život nezažila. Opravdu mne to mrzí a snažím se u prodejních řetězců prosit o změnu dovozce, ale neúspěšně," popsala paní Jiřina.


To se stalo i 12. září. Paní Jiřina vzorně čekala na doručení balíku, toho se ten den však již nedočkala. "Ve 14:01 mi přišla od pošty zpráva, že jsem nebyla doma a že je balíček uložen na mé poště k vyzvednutí přes daný kód," vzpomíná paní Jiřina.

 


"Balík byl dne 12. září brán na pochůzku k doručení. Dle našeho sledování bylo doručovatelem v 9:51 indikován neúspěšný pokus o doručení – adresát nezastižen," vyhledal Vysoudil v záznamech pošty. Podle záznamu pošty si paní Jiřina požádala o znovudoručení.


Té se ale nakonec na znovudoručení nechtělo čekat, navíc podle svých slov měla obavy, že balík opět nepřijde, proto se i se zdravotním omezením vypravila na pobočku pošty a balík si vyzvedla tam.
 
Máte špatné zkušenosti s doručováním zásilek Českou poštou? Ozvěte se nám na zpravy@nova.cz


Podívejte se na reportáž TV Nova:

 

TN.cz