Rekonstrukce železnice

Na trať u Olomouce se vracejí vlaky. Jezdit můžou až 160 km/hod

Petr Zapletal
Petr Zapletal
Aktualizováno 12:55
23.12. 2020 12:46
Téma:

Po zrekonstruované železniční trati mezi Olomoucí a Šternberkem znovu jezdí vlaky. Opravy trvaly devět měsíců a na dalším úseku budou pokračovat v příštím roce. Půjde o první regionální trať v České republice, kde budou vlaky jezdit až stošedesátikilometrovou rychlostí.

 Velká rekonstrukce železnice z Olomouce na Šumperk odstartovala začátkem jara. Je rozdělena do několika etap a opravy vyjdou na více než čtyři miliardy korun. V podstatě se tu staví úplně nová železnice.

 

Nové jsou koleje, opravují se železniční náspy, mosty, nádražní budovy jsou teď bezbariérové i s novými toaletami. Rekonstrukce se dočkaly i železniční přejezdy, u mnoha z nich se zvýšila bezpečnost. Po prvním úseku, mezi Olomoucí a Šternberkem, se už od včerejška zase prohánějí vlaky.

 

Železničáři v rekonstrukci budou pokračovat. Začne se znovu na jaře, tentokrát se bude opravovat úsek mezi Šternberkem a Uničovem. Od března do října tu proto bude platit kompletní výluka pro všechny vlaky.

 

 

Železniční trať má v budoucnu sloužit jako alternativa k hlavnímu koridoru, který vede z Olomouce přes Mohelnici. Stejně jako na něm i tady budou vlaky jezdit rychlostí až sto šedesát kilometrů v hodině.

Související témata:
vrl TN.cz