Reklamace zboží

I zboží z druhé ruky jde reklamovat! Takto postupujte, když bude vadné

Online nakupování
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek
Kristýna Svobodová
Kristýna Svobodová
Předevčírem 5:40
Téma:

Použitou sedací soupravu, kabelku za zlomek ceny nebo třeba zboží, které bylo rozbaleno, ale nikdy nepoužito. Využívání e-shopů či aplikací s opotřebovaným zbožím je v Česku oblíbené. Jak ale takové věci reklamovat, pokud mají vadu?

Podle spotřebitelské organizace dTest se v případě použitého zboží za vadu nepovažují ty nedostatky, o kterých kupující předem věděl, nebo které plynou z délky a způsobu opotřebení, s čímž musí být kupující seznámen.


V praxi to znamená, že pokud si například koupíte rok starý mobilní telefon, jehož baterie se bude vybíjet o třetinu rychleji než nová, jedná se o standardní snížení kvality zboží a u reklamace byste nejspíš neuspěli.

 

 

Pokud by ale telefon nefungoval vůbec, jednalo by se o vadu, kterou jste jako kupující nemohl předpokládat, pokud jste na ni nebyl upozorněn. V takovém případě je možné žádat po prodávajícím odstranění vady.

 
Samotnou reklamaci můžete provést stejně jako v případě zboží nového. Za vadu odpovídá prodávající. Ale pozor! "Prodávající má právo zkrátit dobu svojí odpovědnosti za vady a tím také dobu pro uplatnění reklamace. Toto zkrácení však nikdy nemůže být větší než na polovinu zákonné doby," vysvětluje, ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová.

 

Anketa

Reklamovali jste někdy zboží z druhé ruky?

Hlasovalo 25 lidí.

 

Pokud reklamace použitého zboží projde, není možné, aby prodávající sehnal jiný, zcela stejně opotřebovaný kus. Vadné zboží musí buď opravit nebo podle zákona poskytnout kupujícímu přiměřenou slevu z ceny.

 

Související témata:
TN.cz