Zahraničí

Nákupní horečka v Číně. Den nezadaných trhal dosavadní rekordy

Kateřina Kučerová
Kateřina Kučerová
Aktualizováno 13:37
12.11. 2020 13:15
Téma:

Nákupy v Den nezadaných, čínské obdoby západního takzvaného černého pátku, překonaly dosavadní rekordy. Lidé utratili v e-shopech v přepočtu více než dva biliony korun. Podle ekonomů je to potvrzení toho, že se čínské ekonomice po epidemii koronaviru daří.

Letošní Den nezadaných překonal historický rekord. Zákazníci během něj utratili v přepočtu přes dva biliony korun a e-shopy slaví. Tři miliony zaměstnanců a více než čtyři tisíce letadel a lodí je zapotřebí k tomu, aby čínské e-shopy uspokojily rekordní poptávku zákazníků.

 

"Zákazníci jsou kvůli dopadům pandemie covidu-19 a nejistotě světové ekonomiky více racionální. Letos se navíc projevil dopad pandemie tím, že vzrostl zájem o produkty pro zdraví a sport, dále i o potraviny jako je čerstvá zelenina,“ uvedl ředitel společnosti JD Ling Čchen-kchaj.

 

 

Utratit více než v předchozích letech plánovalo 86 procent Číňanů. Nákupní šílenství překonalo rekord i kvůli nárůstu zájmu o internetové obchody, jejichž obliba se v souvislosti s pandemií koronaviru zvýšila.

 

"Kvůli pandemii jsme utráceli méně peněz. Místo toho nakupujeme teď. Letos jsme nemohli na dovolenou do zahraničí a ty peníze jsme ušetřili. Takže teď ty peníze můžeme utratit,“ řekl jeden ze zákazníků.

 

 

Den nezadaných, který doprovází slevové akce, spustili čínští obchodníci poprvé v roce 2009. Inspirovali se nákupním šílenstvím, které tradičně doprovází americký černý pátek. Čínské e-shopy jsou kvůli svátku extrémně přetížené, a to ovlivní i dodávky do zbytku světa.


"Nakupuji 11. listopadu každý rok. Někdy jsou problémy. Třeba je málo zboží na skladě. Letos jste si některé zboží museli předem rezervovat, abyste dostali slevu,“ vysvětlila zákaznice.

Související témata:
jh TN.cz