Nastartujme Česko

Plaťte, jak se cítíte! U módní značky si vyberete, kolik zaplatíte za oblečení

Skoumalová Tatiana
Tatiana Skoumalová
Aktualizováno 16. 12. 2020 12:39
22.10. 2020 17:45

Majitel módních značek Michal Mička mluvil o tom, jak změní koronakrize svět módy a jak by měl stát zefektivnit pomoc malým a středním firmám v době pandemie. Mička byl ve čtvrtek v pořadu Nastartujme Česko hostem moderátora Karla Kopečka.

Maloobchod a módní průmysl patří mezi odvětví, která jsou nejvíce zasažena koronavirovou krizí. Lidé nakupují méně oblečení a módní značky se tomu musí přizpůsobit. Třeba tím, že podstatně sníží počet nových kolekcí.

 

"Zásadním způsobem klesla návštěvnost obchodních center, což je v pořádku s ohledem na bezpečnost. Na druhou stranu pro maloobchod a módu je to docela zásah,“ komentoval situaci Michal Mička, majitel oděvních značek Pietro Filipi a Kara. Dodal, že marketing není řešení, protože když lidé nechtějí utrácet, nemůže je přinutit.

 

 

Například Pietro Filipi přišlo s projektem Plaťte, jak se cítíte. Zákazník si tak může vybrat ze tří cenových kategorií podle toho, jakou cenu chce zaplatit. Drtivá většina lidí nakupuje za tu nejnižší cenu. "Přesto jsem byl příjemně překvapený, že i v této době jsou lidé, kteří chtějí podpořit značku a zaplatí víc, než by museli,“ řekl Mička.

 

"Covid-19 přispěl k tomu, že se zpomaluje módní průmysl. Což ale jde ruku v ruce s udržitelností,“ sdělil majitel módních značek. Podle něj je módní průmysl jeden z nejhorších pro životní prostředí. Takže se o zpomalování módního průmyslu snažil i před koronavirem. Zpomaluje tvorbu nových kolekcí a snaží se tvořit nadsezonní kolekce.  

 

 

"Banky se chovají k podnikatelům velmi konzervativně," řekl majitel značky Pietro Filipi. Podle něj je potřeba, aby banky šly do většího rizika, což se neděje. Půjčují podle něj velkým firmám a podnikům, ale ne těm malým a středně velkým, které to tolik potřebují. "Podpora ze strany bank je velmi diskutabilní," dodal Mička.

 

Podívejte se na reportáž Televizních novin:

TN.cz