výsledky čoi

Obchody při slevách šidí o stovky korun! Které dopadly nejhůř?

Výprodej - ilustrační foto
Zdroj: Profimedia
Ilustrační foto
Téma:

Pokud si rádi zanakupujete ve slevách, měli byste si dát pozor, jestli skutečně zaplatíte tolik, kolik prodejce avizuje. Téměř polovina kontrolovaných obchodníků totiž podle České obchodní inspekce zákazníky šidila. Někdy i o víc než stovku.

Stále častěji se stává, že obchodníci při slevových akcích naúčtují zákazníkům jinou cenu, než sleva slibuje. Právě na to se v prvních třech měsících letošního roku zaměřila Česká obchodní inspekce. Provedla 1620 kontrol a porušení zákona zjistila téměř ve 45 %, což je o 5 % víc než za stejné období v minulém roce.

 

"Z dosavadních poznatků ČOI vyplývá, že spotřebitelé poukazují především na nesprávné účtování cen výrobků v rámci slevových akcí. Naši inspektoři se setkali i s takovými případy, kdy rozdíl účtovaných cen činil až 130 korun v neprospěch spotřebitele," říká ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

 

 

Nejčastěji obchodníci porušují zákon o ochraně spotřebitele. V 277 případech nedodrželi poctivost prodeje, například správné účtování cen. V 254 případech nebyl zákazník informován o ceně prodávaných výrobků nebo služeb – často šlo o případy, kdy zákazník nebyl řádně seznámen s konečnou cenou. V 81 případech nedal prodejce doklad při zakoupení výrobku.

 

 

Inspekce uložila celkem 577 pokut v celkové výši 12 925 900 korun. Nejvyšší pokuty byly uloženy společnosti Tesco, jednalo se o 13 pokut v celkové výši 3 835 000 Kč. Řetězci Penny Market bylo uloženo 8 pokut ve výši 2 540 000, společnosti Ahold 6 pokut ve výši 1 777 000 Kč. "Ve všech případech společnosti opakovaně při slevách nedodržovaly zákon o ochraně spotřebitele, které např. ukládají prodejcům správně účtovat nebo spotřebitele řádně seznámit s konečnou ceny výrobků," doplnil mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

mom TN.cz