Vyhrocený spor

Operátor mi nechtěl vrátit kredit 32 tisíc, zuří Miroslav. Pomohl až úřad

Problémy s telefonem
Zdroj: Getty Images
Jan Pánik
Jan Pánik
Publikováno 11. 8. 2019
Téma:

Po problémech, které měl mobilní operátor Kaktus v polovině července, se redakci TN.cz ozval další nespokojený zákazník. Pan Miroslav se na konci roku 2017 rozhodl zrušit svou předplacenou kartu, na které měl kredit více než 32 tisíc korun. Peníze mu však operátor vyplatit odmítal.

Více než rok a půl musel čekat pan Miroslav na své peníze, které si postupně dobíjel jako svůj kredit na předplacenou kartu. Když se ji v prosinci 2017 rozhodl vypovědět, mobilní operátor Kaktus, který patří společnosti T-Mobile, mu zbývající kredit odmítl vyplatit. Dobitá suma přitom dělala přes 32 tisíc korun.

 

"Urgoval jsem porušení Všeobecných obchodních podmínek z jejich strany, ale operátor odmítal prokazatelně uhrazený kredit vrátit. Prý jsem podvodník," řekl TN.cz pan Miroslav. Obrátil se proto na Český telekomunikační úřad (ČTÚ), kde doložil veškeré dokumenty. V září 2018 úřad vydal první rozhodnutí, kde nařídil operátorovi peníze vyplatit.

 

To se však podle pana Miroslava nestalo. "ČTÚ letos v září opět nařídil, aby T-Mobile částku 32 235 Kč vyplatil," popsal. Po téměř dvou letech se nakonec dočkal. V srpnu nakonec měly peníze na účet zákazníka opravdu dorazit.

 

 

To potvrzuje i samotný operátor. Peníze panu Miroslavovi vyplatili v minulém týdnu. T-Mobile však tvrdí, že zmíněný zákazník v minulosti intenzivně využíval dobíjecí akce Kaktusu na Facebooku, kde jako odměnu za dobití poskytovali 100 % kreditu navíc.

 

"Veškerý provoz hradil z bonusového kreditu, zatímco standardní kredit, díky jehož dobití bonus od nás získal, chtěl po nás vyplatit," popsala mluvčí operátora Martina Kemrová a dodala, že pan Miroslav u nich služby čerpal fakticky zadarmo.

 

 

"Toto jsme považovali za zneužití a na základě Obchodních podmínek jsme kredit odmítli vyplatit. Český telekomunikační úřad ve sporu rozhodl, že znění obchodních podmínek bylo neurčité a nejednoznačné, a rozhodl, že částku vyplatit musíme," dodala Kemrová.

 

Všeobecné obchodní podmínky už údajně operátor změnil tak, aby se takový problém nemohl opakovat. Podobnou situaci by dnes bral Kaktus jako zneužití.

TN.cz