Vrácení kreditu

Operátoři zrušili nově zavedený poplatek! Neplatil ani dva měsíce

Senior s telefonem
Zdroj: Thinkstockphotos
Ilustrační foto
Eva Pavelková
Eva Pavelková
Publikováno 16. 6. 2020
Téma:

Všichni tři největší mobilní operátoři na českém trhu oznámili, že ruší poplatek za vrácení nevyčerpaného kreditu. To jim umožňovala novela zákona, která platí od začátku dubna, a původně se ho rozhodli využít. Výši poplatku pak začal prověřovat Český telekomunikační úřad (ČTÚ).

Novela zákona mimo jiné zavedla vracení nevyčerpaného kreditu, pokud o to zákazník požádá do 30 dnů od vypovězení smlouvy. Zároveň umožnila operátorům za službu účtovat poplatek, který ale nesměl být vyšší než opravdové náklady.

 

Společnost O2 po zákaznících za vrácení kreditu žádala 199 korun, Vodafone 149 korun a T-Mobile necelých 119 korun. ČTÚ pak v květnové monitorovací zprávě oznámil, že prověřuje, zda cena opravdu odpovídá vynaloženým nákladům.

 

Anketa

Používáte stále předplacenou kartu?

Hlasovalo 286 lidí.
Do poloviny června ale všichni tři velcí mobilní operátoři poplatek zrušili. Vodafone o tom informoval v tiskové zprávě, O2 a T-Mobile to udělali v tichosti. Informoval o tom portál penize.cz a následně také telekomunikační úřad.

 

"Oceňujeme takový samoregulační přístup mobilních operátorů jako nepochybně pozitivní a prospotřebitelsky orientované rozhodnutí," zhodnotila změnu předsedkyně Rady ČTÚ Hana Továrková s tím, že s operátory o celé věci aktivně diskutovali.

 

 

Nově tak lidé, kteří se například rozhodnou přejít k jinému operátorovi, o nevyčerpaný kredit nepřijdou a nemusí ani přemýšlet, zda se jim vůbec vyplatí o něj žádat. Kromě toho novela přinesla také snadnější přechod od jedné mobilní společnosti k jiné.


V Česku jsou stále místa bez pokrytí mobilním signálem. Kde je problém největší, se dozvíte v reportáži TV Nova:

TN.cz