Vaše náměty

606 09 09 09

zpravy@nova.cz

Radikální změna

IKEA šokovala zákazníky. Takhle nahradí své modrožluté logo

Ikea
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml

Švédský obchod s nábytkem IKEA si bez modré a žluté barvy umí představit jen málokdo. Zákazníci si však na to budou muset zvyknout. Firma se totiž rozhodla pro radikální změnu. V digitálním světě začne řetězec používat pouze bílou barvu.

Pro změnu se firma rozhodla kvůli větší flexibilitě na digitálních platformách, kde je komunikačním nástrojem video nebo fotografie. Řetězec chce být také blíže mladší generaci, která před nákupem kamenné prodejny upřednostňuje nakupování na internetu, informoval portál fastcompany.com.

 

Autorem nového loga je agentura 72andSunny Amsterdam, samotný návrh se připravoval zhruba dva roky. Využívat se má primárně v propagaci prostřednictvím sociálních sítí. Místo toho, aby logo bylo vloženo do rohu, bude nyní součástí obsahu.

 

"Nové logo lze využít k poskytování dalších informací nebo k tomu, aby lidé věnovali pozornost detailům," vysvětluje podle portálu kreativní ředitel agentury Carlo Cavallone.

 

 

Modrožluté kombinace se tak Ikea úplně nevzdává. Firma chce být pouze mnohem silnější v digitálním světě. Důvodem je zpětná vazba ze samotných prodejen. "Viděli jsme jasnou potřebu mít snadněji rozpoznatelný brand a také daleko lépe vyjádřit osobnost naší značky," říká Åsa Nordin z vedení společnosti IKEA.

 

 

Drobnou úpravu loga provedla společnost už na začátku letošního roku. Upravila ho tak, aby bylo více čitelné na internetu. Modrožluté logo má švédská firma od začátku šedesátých let.

pan TN.cz