bezkontaktní platby

Pošta slíbila placení kartou na všech pobočkách, jedna stále zaostává

Linda Nguenová
Linda Nguyenová
Publikováno 8. 12. 2019
Téma:

Po dlouhodobé kritice oznámila v polovině letošního roku Česká pošta možnost placení kartou na všech svých pobočkách. Přesto v pražských Košířích tomu tak dodnes není. V místě přitom sídlí Celní správa a desítky lidí si tam denně vyzvedávají své balíčky ze zahraničí. V současném návalu je tam situace kritická.

Zákazníci zaplatí České poště za balík ze zahraničí 103 korun. Další peníze pak přichází za clo, to už se ve vedlejší místnosti platí celníkům. A zatímco oni platební terminál mají, pošťáci ne. "Posílají nás do háje tady s tím. Problém je, že ten bankomat je daleko," zhodnotila jedna z pošťaček.

 

A podle zaměstnanců státního podniku je lidí bez hotovosti hodně a stále jich přibývá. Informace, že se v místě nedá platit kartou, je v dopise, který chodí zákazníkům společně s oznámením o zásilce. Přesto se stává velmi často, že si lidé dopis nepřečtou vůbec nebo že tuto informaci přehlédnou.

 

"Ten důvod jsou technické záležitosti, protože poštovní software, poštovní systém je napojený na Celní správu, takže z tohoto důvodu by bylo velmi náročné okamžitě zavést platební terminál," vysvětlil mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

 

Že Česká pošta vstupuje do nové éry a umožní na všech pobočkách platit kartou, ale oznámila už letos v létě. Terminál se podle České pošty plánuje i na tuto poslední pobočku. Kdy to bude, ovšem není jasné.

 

 

Česko je evropskou velmocí v bezkontaktním placení. Ve světovém měřítku jsme druzí. Obliba plateb mávnutím kartou před terminálem přitom stále roste, přispívá k tomu i rozšíření bezkontaktních plateb mobilními telefony a možnost platit prakticky cokoli. Letos poprvé jsme bezkontaktně provedli už více než jednu miliardu transakcí.

 

Více v reportáži TV Nova:

 
 

klma tn.cz / TV Nova